Той отново посочи, че шофьорите на леки коли няма защо да се притесняват, защото изобщо не се говори за тол такса за тях. Освен това цената за тях ще остане много дълго такава, каквато е в момента.
"Целта е да обхванем тежкотоварните автомобили, за тях и ще бъдат тол таксите", подчерта той и обясни, че все още не е ясна каква ще е тяхната стойност, защото в момента се прави анализ от експертите от Световната банка. "10 ст. на километър не са реалистична цена", посочи обаче Лазаров.
По думите му тол таксите ще се използват за поддържането на пътищата, а не за изграждането им и това означава, че ще бъдат много по-ниски от сумите, за които се говори в момента. "Двете се несъизмерими по цена на разхода", обясни шефът на АПИ.
"Ако не се възползваме от това, което сме учили в началното училище - че сме на кръстопът, за да печелим и да направим пътищата години и всички да сме доволни, тогава ще сме много глупави", заяви Лазар Лазаров.
Той добави, че според европейската директива трябва да се въведат такива такси след 2017 г., което означава, че към 2018 г. и в България това ще се случи.
По принцип пътищата се ремонтират с едни и същи материали в цял свят и тъй като формирането на цената става от материалите, то в България ремонтът е на същата цена, като и в останалите страни. Заради по-ниския стандарт на живота в страната, изглежда така, че тук е по-скъпа поддръжката на пътищата, обясни Лазаров.
"Няма как да направим по-евтина поддръжка. Стандартът ни е нисък, затова сме принудени поддръжката ни да не е такава, каквато ни се иска", допълни той.
Шефът на АПИ все пак отбеляза, че тази година ще бъде доста силна от страна на строителните работи по пътищата.