ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Този невероятен автомобил ще бъде произвеждан в родопско селце
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:47 / 31.07.2024Коментари (2)4181
©
Производство на електрически хиперавтомобили в родопското село Туховища. Когато се появи тази новина преди около девет години, звучеше фантастично. Но идеята на Ахмед Мерчев, който създава бранда Alieno, за фабрика за производство на електрически хиперавтомобили в Родопите изглежда все по-реална.

Първият етап от строителството на фабриката вече е завършен и през септември предстои да бъде представен публично първия прототип на електрическият хиперавтомобил.

Януари месец тази година завършихме първия етап от фабрика, а от февруари произвеждаме първия прототип, който ще бъде едноместен“, разказа Ахмед Мерчев в разговор с Economic.bg.

На практика в производство в момента са три прототипа, като първият ще бъде официално представен на 27 септември в с. Слащен, а към края на годината ще започнат динамични тестове.

Прототипите ще могат да се управляват на писти, а не по градската инфраструктура. Плановете на "Алиено“ ООД са в бъдеще на база първите три прототипа на колите да бъде предложен в дребносерийно производство по-достъпен като цена модел на едноместен хиперспортен болид за писта, което да спомогне доразработката на хиперколите и завършването на фабриката.

Реално тези три прототипа ще ни служат като изследователски работни мулета. Благодарение на тях ще си доразвием технологията по задвижване и захранване“, казва Мерчев.

Целта на Alieno е производство на уникални електрически хиперавтомобили, а не масово производство. Плановете са във фабриката да се произвеждат от порядъка на 10 коли за първите три години след стартирането на серийното производство. След това, в следващите десет години, капацитетът да се увеличи до 100 автомобила.

Фабрика на мястото на казарма

Всичко започва през 2015 г., когато Ахмед е искал да си купи спортна кола за собствено ползване. Разглеждайки пазара обаче установява, че няма кола, която да отговаря на неговите критерии – да прилича на Lamborhini, но в същото време да е с електрическо задвижване. Затова решава, че сам ще си направи автомобил. И така, идеята му да направи един електромобил прераства в създаването на български бранд за производство на електрически хиперавтомобили.

Ахмед Мерчев е инженер по професия и от 2002 г. се занимава усилено с роботика. Има още четири компании, освен "Алиено“ ООД, които управлява и се занимават с роботика и електроника. И така, през 2015 г. решава, че ще вложи част от спечелените средства от другите си бизнеси в този амбициозен проект.

Работейки години наред в София, той решава, че е добра идея да развие родния си край – Слащен (бел. рд. – селото се намира в Югозападните Родопи). В района обаче няма подходящ терен за строителството на фабриката. След време успява да закупи земята, на която са се били помещавали казармите в с. Туховища.

Реално започнахме строителство на фабриката през 2018 – 2019 г. на мястото на бившата гранична застава, която е с големина от 15 декара“, казва Ахмед.  

В началото на тази година вече официално е завършен първият етап от фабриката. И има готови 3500 квадрата мобилни халета. 2500 от тях са производствени, а на терен от 1000 квадратни метра се извършват проучванията.

От стартирането през 2015 г. Ахмед си е бил поставил срок от 15 години за пълна реализация на проекта.

Като програма сме заложили в следващите 20 години да започнат да се произвеждат във фабриката и хуманоиди роботи, какъвто опит аз имам още от 2002 г. В бъдеще и системи за космическата индустрия“, споделя още Ахмед Мерчев.

Електрическите хиперколи, които предстои да влязат в серийно производство, ще са с мощност над 5000 конски сили, а прототипите, които предстои да бъдат представени тази есен, ще са с до 1000 конски сили.

Главната цел на тези прототипи е да си валидираме технологията“, казва Мерчев, като уточнява, че хиперколите имат по-скоро колекционерска стойност, тъй като тези, които ще влязат в серийно производство в родопското село, ще се продават на цени от 2 до 4 млн. евро.

Интерес от страна на купувачи вече има, но от Alieno все още не са сключили предварителни договори. Според Ахмед това е най-правилно да се случи след като започне серийното производство във фабриката.

Ахмед планира и разрастване на дейността и в други градове в страната, като Гоце Делчев, Пловдив и София. Идеята е да се разкрият различни клонове, защото е "прекалено трудно да накараме всички инженери да дойдат в Туховища“.

На първия етап като заетост тук във фабриката може да осигурим като работни места между 40 и 100 души. За сравнение, към момента постоянните работници във фабриката са около 15 души.“

Финансиране на проекта

Зад създаването на компанията "Алиено“ ООД седят Ахмед Мерчев, който е управител и мажоритарен съдружник, както и четирима други съдружници. По думите на Мерчев всичко, свързано с развитието на идеята за създаването на електрически хиперавтомобили в България, е финансирано с лични средства – негови и на неговите съдружници, припознали идеята.

Проектът струва от порядъка на десетки милиони евро. Финансира се благодарение на личните средства, спечелени от мен и моите партньори, които привлякох с идеята да направим нещо в България, а именно да разработим нещо, което все още звучи фантастично“, разказва Ахмед.

Той споделя още, че не е ползвал никакво държавно финансиране. Още през 2015 г. е кандидатствал по европейската програма "Иновации и конкурентноспособност“ с идеята със средствата да се закупи машина с помощта, на която да се направи шасито, но проектът не е бил одобрен и от тогава втори опит не е правен и всичко е с лични средства.

Хиперавтомобили и криптовалути

Преди две години Alieno пуска и собствена криптовалута с идеята да финансира част от работата по прототипа. Но на този етап няма инвеститори или купувачи, а екипът на Ахмед е решил да я използва като технологично решение за колите си.

Видяхме блокчейн технологиите като перспектива, когато говорим за системи за сигурност. Така че създадохме тази блокчейн система да служи технологично на колите, тоест в хиперколите ще има вградена блокчейн система“, обяснява Ахмед.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Да цитирам певеца на Родопите Николай Хайтов: едно е да искаш, друго е да можеш и ТРЕТО И ЧЕТВЪРТО е да го направиш. И аз искам да произвеждам совалки в Горно Уйно.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Световна черна хроника
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Бюджет 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: