Този вид почивка става все по-популярен в България
Почивката на каравана продължава да добива все повече популярност и да бъде предпочитана от туристите, които избират къмпингите на Българското Черноморие. Търсенето на подобна ваканция се е увеличило с близо 30% това лято в сравнение с миналото, показват данните на българската платформа Karavani.bg*. Интересът към почивка, близо до природата, показва стабилен ръст през последните три години, а прогнозите са и това лято сезонът на морето да бъде активен и през септември.
"Сред факторите, които повишават интереса към почивката на къмпинг, са стабилните цени за наем на каравани, кемпери и бунгала, които нямат особено повишение спрямо миналата година. Създават се и все повече места за настаняване от висок клас с луксозно оборудване. Всичко това показва, че се търси развитие и подобряване на условията за този начин на летуване“, коментира основателят на Karavani.bg Николай Неков.
Тенденция този сезон е да се търсят и повече предложения за наем last-minute, които предлагат преференциални условия в следващите 7-10 дни. Все повече хора пък избират морето и къмпинга, за да отбележат своя празник – рождени и именни дни, ергенски и момински партита, сватби и др. Все повече млади хора и семейства с малки деца избират лятна ваканция сред природата.
От интернет платформата споделят още, че се наблюдава и засилен интерес в посока създаване на нови къмпинги не само на морето, но в планината.
"Потенциалът за това е огромен, тъй като природата и климатът на България дават възможност за целогодишни ваканционни преживявания на къмпинг. Процесът е дълъг и сложен и много предприемачи се доверяват на опита ни в тази сфера за консултации. Това е съвсем нова вълна по създаване на къмпинги, тъй като през последните 10-20 години те са концентрирани по морето. Една от нашите основни цели е да развием къмпингуването в цяла България“, добавя Неков.
*Данните са от органично търсене на почивка на каравана през сайта Karavani.bg за месеците май, юни, юли и август 2024 г. и не включва спонсорирана реклама. Близо 800 000 пъти потребителите са въвеждали този критерий за търсене.