Увеличаване на контрола на документите на вътрешни митници, контрола на документите от износа на товарните пунктове, проверки по пътя чрез министерството на транспорта, системни глоби, засягащи чуждестранните превозвачи, са сред допълнителните мерките, които ще се прилагат към българските превозвачи.
"Подготвихме протокол, с който искахме да намерим някакви решения, да сближим позициите си, но те са категорични, че от 1 юни ще продължат рестриктивните мерки, като са записали, че дори ще има и нови. Става ясно, че всичко е по тяхно предложение. Министерството на транспорта е направило предложение до митниците, оттам е разпоредено на граничните пунктове и всичко е с цел да се смачка конкурентоспособността на българските превозвачи", коментира Койчо Русев, член на УС на АЕБТР.
По думите му, въпреки аргументите на българската страна, от турска нямат желание да се решават проблемите и да се откажат от незаконните действия спрямо българските превозвачи, които противоречат на международните конвенции. Основната причина за рестрикциите е конкуренцията, смятат още превозвачите.
Министрите на транспорта на България и Турция се срещнаха преди седмица в Лайпциг и обсъдиха проблема. Тогава бе обявено, че южната ни съседка има готовност да преразгледа рестрикциите. До срещата се стигна, след като българските превозвачи блокираха за 48 часа границата с Турция с искане да се прекрати порочната практика, която затруднява работата им. Служебният министър на транспорта Кристиян Кръстев обеща, че ако не се намери решение с турските власти, то и България ще предприеме реципрочни мерки към турските превозвачи.
Предстои българските превозвачи да решат дали да блокират отново границата с Турция и да предложат реципрочни мерки към турските си колеги.