Транспортният министър: 4710 влака имат закъснения от началото на 2021 г.

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
08:56 / 30.06.2021
1589
От началото годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете - 4710 влака са закъснели. А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не са налице.

Това заяви в "Денят започва министърът на транспорта Георги Тодоров.

По думите му хигиената е занижена, дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.

"Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга", категоричен беше министър Тодоров.

Той уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.

"Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото", каза още транспортният министър.

На новото ръководство министърът ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Много по-строга финансова дисциплина трябва да има според него, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.

Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга - допълни министърът.

По отношение на пътническите превози основният източник на приходи са билетите. А при товарните превози - цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели.

"Пандемията се отрази доста по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се отрази така чувствително", обясни Тодоров.

Той призна, че заплатите не са достатъчно високи, но и поради тези ниски нива на заплащане има отлив на желание за работа в железниците и машинисти предпочитат да работят в "Метрополитен" вместо в БДЖ.

Виж коментарите (0)

Още по темата (405):
27.11.2024 БДЖ пуска в движение чисто нов локомотив
27.11.2024 БДЖ получава повече от 48 млн. лв от държавата
18.11.2024 Инж. Венцислав Славков, БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете
18.11.2024 Железничарите искат спешна среща с транспортния министър
15.11.2024 Инж. Венцислав Славков: Променихме само разписанията, направихме всичко възможно регионите да бъдат осигурени с железопътен транспорт
08.11.2024 Транспортният министър: Инвестициите в жп инфраструктура надхвърлят 3 млрд. лева
Още новини от Национални новини:
Кирил Петков за Лорер и Божанков: Те бяха предупредени! Съдбата н...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).