ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Тролейбусният транспорт - най-перспективен за вътрешноградските превози?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:18 / 06.06.2012Коментари (13)6630
© Plovdiv24.bg
Правителството одобри доклад-анализ, изготвен от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, относно възможностите за икономически ефективно увеличение на участието на тролейбусния транспорт във вътрешноградските пътнически превози в България. Информацията и данните са изискани от кметовете и специализираните органи на общинските власти в 14-те градове с тролейбусен транспорт в страната.

В доклада е представена историческа справка за развитието на тролейбусния транспорт в Европа и САЩ. Направено е проучване на политиката на Европейския съюз към този вид транспорт и е отчетена нейната позитивна насоченост. Разгледано е и общото състояние и перспективите за развитие на тролейбусния транспорт в България. През 2011 г. в 14-те града с опериращи тролейбусни системи са се движели общо 430 тролейбуса по 81 линии и са превозени 95 млн. пътници. 

В документа са посочени предимствата на тролейбусите - по отношение на автобусите: екологично чист транспорт, нисък разход на електроенергия в сравнение със скъпоструващите горива, възможност на двигателите да поемат двойно по-високо натоварване, плавно регулиране на скоростта и по-висока скорост, независимо от теренните условия; в сравнение с трамваите - капиталовложенията за 1 км трасе са 60 на сто от тези за трамвая, по-висока маневреност, значително по-нисък шум при движение; предимства за операторите - висока механична надеждност и ефективност, по-дълъг живот на експлоатация, няма загуби от работа на празен ход, по-ниски разходи за единица мощност и за поддръжка.

Обществените предимства са свързани с по-голямата ефективност на централизираните електроцентрали отколкото на генератори или носители на електроенергия, които са в самите превозни средства.

Ако за основен критерий за проектиране на тролейбусни мрежи се приеме броят на населението, освен в 14-те областни центрове, всички останали областни градове биха могли да бъдат съоръжени с тролейбуси, след проучване и финансова обосновка.

Основният източник на финансиране на подобни проекти следва да бъде Европейският фонд за регионално развитие. Полезно би било обединяването на заинтересованите общини в общ консорциум с помощта на НСОРБ или Асоциацията на предприятията от градския електротранспорт в България. В такъв случай, за доставката на тролейбуси и съоръжения за изграждане на съответната инфраструктура, могат да бъдат договаряни преференциални цени. 

След отчитане на всички фактори, сравнението с автомобилния транспорт показва, че тролейбусният транспорт е по-екологичен и по-ефективен в енергийно отношение. Неговото развитие съответства на европейската транспортна политика, резултатите от международните и местните проучвания сочат, че ползите от неговото използване са по-големи от разходите. Всичко това показва, че развитието на тролейбусния транспорт в България има бъдеще, особено в условията на постоянно нарастване на цената на горивата.


Още по темата: общо новини по темата: 160
15.07.2024 »
28.09.2022 »
01.07.2022 »
25.04.2022 »
22.10.2021 »
21.10.2021 »
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Mariela Indova
премахни филтъра

+1
 
 
Съгласна съм с това да живеем екологично,но не с тези амортизирани тролеи,които освен да правят страхотни задръствания в пиковите часове на града и да превозват по двама трима пенсионери други функции не изпълняват.Някой от вас господа управници возил ли се е скоро на тролей,ако посмеете да се качите осигурете си двойно повече свободно време и кислородна маска за прахоляка в тролея.Аз съм пълно против за нови тролейни линии в този град ,разширете булевардите ,оправете инфраструктората на града попълнете ямите по булевардите и тогава се замислете какъв друг екологичен транспорт може да имаме в прекрасният ни град.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
Български национален отбор по футбол
Хороскоп за деня
Искаме 47 милиона лева за Южен обходен колектор
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: