Трупаме сметки по телефона за въпроси, свързани с COVID. Поискаха да е безплатен

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
08:43 / 21.12.2021
1758
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до здравния министър проф. Асена Сербезова, в която настоява телефонът, на който гражданите могат да получават информация, свързана с COVID-19, да стане безплатен или да бъдат осигурени достатъчно телефонни линии, с обичайното таксуване за услугата. Това съобщиха от пресцентъра на обществения защитник.

Повод за препоръката са ежедневно постъпващите в институцията сигнали от граждани, в които изразяват възмущение, че на обявения от Столичната РЗИ телефонен номер 070050014 за въпроси, свързани с COVID-19, им се начисляват такси, без реално проведен разговор.

"Като омбудсман съм силно обезпокоена и намирам за основателно недоволството на гражданите, че за обаждане на посочения телефон, заплащат за услугата по тарифа, съгласно условията на съответния мобилен оператор, като сумата често е значителна. Известно е също, че обажданията към номер 0700 не са включени в пакетите безплатни минути към повечето абонаментни планове", пише проф. Ковачева.

Тя посочва жалба на жена, която прилага разпечатка, от която е видно, че за общо 16 нейни обаждания към сметката й са начислени 8 лв., и то само за изслушани указания на оператора, но не и за проведен разговор със служител на СРЗИ. Жената е недоволна, защото е таксувана, без да е получила реално услуга.

"Смятам, че в условия на пандемия и при засиления интерес на граждани по въпроси, свързани с COVID-19, е недопустимо информирането им да става за сметка на допълнителни, често значителни разходи за телефонната услуга", подчертава омбудсманът.

В тази връзка Диана Ковачева настоява да бъде обсъдена възможността гражданите да могат да задават своите въпроси за COVID на безплатен за тях телефон, а при невъзможност - да им бъдат осигурени достатъчен брой телефонни линии с обичайното таксуване на услугата.

"Практика в тази област има Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), чийто национален телефонен номер с код 0800 за обслужване на гражданите е безплатен. Вярвам, споделяте мнението ми, че в условията на извънредна епидемична обстановка, контактът с институциите по актуални за гражданите въпроси, имащи пряко отношение към техните живот и здраве, не следва да ги натоварва допълнително с разходи", категорична е проф. Ковачева, цитирана в съобщението.

Виж коментарите (1)

Още по темата (17212):
06.03.2025 Лекар: Кашлицата и общата отпадналост при грип продължават до 20 дни
05.03.2025 Много добра прогноза: Средната пенсия ще нарасне с 10,4%
05.03.2025 Кунчев: Епидемията е на финал
27.02.2025 Д-р Мирослав Спасов: Oсновен проблем е самолечението
27.02.2025 Проф. Христова: Затоплянето ще изгони грипа
26.02.2025 Родители сигнализираха за липсващ ключов медикамент за лечение на грип
Още новини от Национални новини:
Двамата извършители на жестокото убийство вече са с обвинение
От "Пирогов" с първи подробности за ученика, паднал от четвъртия ...
Смразяващи разкрития за убития мъж, намерен в мазе - в стомаха му...
Възможни са задръствания на изхода на София по АМ "Тракия" към Бу...
БНБ с важни отговори за еврото по въпроси, които ни засягат
На каква база се изчислява размерът на обезщетението при пенсиони...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).