Назначени са над 350 проверки в търговски обекти, като целта е да бъде установено дали търговците продават олиото на
предварително обявените за потребителите цени, съобщава Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Към проверката се отнасят стоките, включени в различен тип акции, промоции, намаления, тиражирани чрез рекламни брошури, интернет и телевизионни реклами.
Когато търговците на дребно поемат ангажимент към своите клиенти да им продават стока на определена цена, ако това не бъде спазено, КЗП ще санкционира тези търговци за нелоялна търговска практика, казват от комисията.
Количествата на доставките също ще бъдат проверявани и ще бъда налагани глоби на търговците, които целят да привлекат клиенти без да имат достатъчни количества на обявените цени.
По време на проверката са установени редица случай, в които липсват количества олио в търговската мрежа. Според становищата на търговците, основният проблем е липсата на регулярни доставки към тях, които са били предварително заявени. Доставчици са самите преработватели, както и дистрибутори, в зависимост от вида на търговския обект.
Установено е безспорно, че няма дефицити на стоки. Затова нека хората да запазят потребителско хладнокръвие, да пазаруват разумно и да не бързат да се презапасяват. Когато се презапасяваме с някакви продукти на промоция, това невинаги означава, че пазаруваме разумно, заявят от КЗП.
Това идва след напрежението и масовите опашки за олио, които се извиха пред магазините в страната. Само преди дни промоция от 2,99 лв. за бутилка олио доведе до огромни опашки в много магазини в страната. На места се стигна и до бой.
В Бургас 77-годишен мъж почина, докато чака да дойде неговият ред.
Данните на Държавната комисия по стоковите борси и тържища показват, че слънчогледовото олио в пластмасова бутилка от един литър се търгува на цена 4,66 лева за брой на едро в момента.