Туристи горят с хиляди левове заради фалит на един от най-големите ни туроператори
Стотици потребители няма да могат да заминат на своите предплатени пътувания и срещат затруднения да уредят правата си след фалита на един от големите туроператори в страната "Дрийм Холидейс БГ“, който обяви фалит през миналата седмица.
Туроператорът е информирал за това Министерство на туризма, което на свой ред е сезирало Комисия за защита на потребителите за извършване на проверка по изложените в множество жалби от клиенти твърдения за некоректно изпълнение на туристически пакети, неосъществени пътувания и невъзстановени суми за тях.
Sofia24.bg потърси компетентно мнение за справяне с казуса.
Ако сте сред засегнатите туристи, вижте съветите на експерт какво да направите, за да защитите правата си.
Поискайте от фирмата възстановяване на предплатените суми, непременно с писмена жалба на посочения от туроператора адрес.
В случай че фирмата ви откаже съдействие, можете да се възползвате от застраховката професионална отговорност, каквато всеки туроператор е задължен по закон да има. Застрахователят е посочен в договора за пакетното туристическо пътуване, какъвто трябва да сте сключили при заплащането на пътуването. От него можете да се информирате за реда за предявяване на претенциите ви за възстановяване на сумите за провалените пътувания.
Пред застрахователя ще трябва да представите сключените договори за пътуванията и всички документите за плащанията за тях, както и всички други платежни документи за направени разходи във връзка с неуредиците по пътуването. Възможно е застрахователната компания да поиска и други документи, за което тя ще ви информира.
Тъй като всеки туроператор е с различен застрахователен лимит и обезщетяването на засегнатите ще бъде до достигането му, от значение е бързината на предявяване на жалбата.
Ако не сте получили парите си от туроператора, не бъдете обезщетени от застрахователя или не сте удовлетворени от размера на определеното от него обезщетение, можете да се обърнете към съда.