Именно като представители на туристическия бизнес, ангажирани конкретно с развитието и поддържането на туристическия имидж на България, заявяваме, че подобни страшни инциденти, които все повече нарастват в Европа и света, няма да повлияят на известността и привлекателността на страната, която привлича десетилетия наред милиони чуждестранни туристи, включително и от Израел. През 2011 г. израелските туристи представляват 6,1 процента от туристопотока към България, като и в момента хиляди израелци продължават почивката си в морските и балнеолечебните курорти на страната.
Членовете на Работна група по маркетинг и реклама към Националния съвет по туризъм към министъра на икономиката, енергетиката и туризма, подкрепят единните и адекватни действия, с които правителството и кризисния щаб възстановят нормалната обстановка в Бургас и региона и гарантират спокойната ваканция и престой на всички чуждестранни туристи, които продължават почивката си в страната.
По предложение на членовете на Работната група, туристическите сдружения и туристическия бранш ще съгласуват своите професионални действия за осигуряване на коректна и точна информация за ситуацията и управление на комуникациите с медиите, туристическите фирми и организации у нас и в чужбина. В тези форсмажорни обстоятелства, от които не е застрахована нито една туристическа страна в света, с реакцията и действията си България като член на Европейския съюз доказва на първо място, грижата си за сигурността и здравето на туристите, както и за своя имидж на традиционно спокойна и предпочитана туристическа дестинация.