ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Туристическият бранш във Варна с идеи за овладяване на кризата | ||||||
| ||||||
След близо 4-часови дебати са взети редица решения относно COVID 19 и кризата в туристическия бранш. Те са обобщени в декларация, адресирана до министъра на туризма Николана Ангелкова. Предложенията и решенията са от името на Варненска туристическа камара, Варненска ресторантьорска и хотелиерска асоциация и Варненска асоциация на туристическите агенти. Ето какво се посочва в декларацията: "Уважаема министър Ангелкова, Обявената от СЗО пандемия от коронавирус оказва лавинообразно кризисно влияние върху българския туристически бизнес. Засегнати са както МСП – туроператори, турагенти, хотелиери и ресторантьори, така и големите корпоративни туристически предприятия. Туристическото търсене за изходящ, входящ и вътрешен туризъм към момента клони към нула. Потребителите анулират резервирани предстоящи пътувания дори за месеците към края на годината. Редица малки туристически предприятия са на границите на своите финансови възможности поради връщане на пари за отказани резервации. Уважаемо г-жо министър, Чрез Вас се обръщаме към държавните органи със следните предложения: Представители на държавните институции с отношение към туризма (Министерството на туризма, Комисията за защита на потребителите и др.) да предоставят регулярно чрез медиите комплексна оценка на ситуацията с цел предотвратяване на ирационални потребителски реакции и анулации на пътувания за по-далечни периоди. Да се обсъди и въведе период на облекчения за работодателите чрез разсрочване на предстоящи плащания на социални осигуровки за персонал, зает на трудов договор. Министерството да проведе разговор с Асоциацията на банките в България с цел постигане на договореност за разумно разсрочване на кредитни задължения на туристически предприятия, изпаднали в крайни финансови затруднения. Министерството на туризма да преструктурира маркетинговата си комуникационна дейност в посока на кризисен ПР на вътрешния и международния туристически пазар на дестинация България. Горепосочените организации сме на разположение за съдействие на Министерството на туризма за преодоляване на безпрецедентната криза в българския туристически бизнес". Според Герчо Герчев има още редица мерки, които трябва да бъдат взети по отношение на туроператорите на държавническо ниво. "Министерството трябва да стимулира и поощри българските приемащи туроператори. Защото ТУИ например вече обяви, че спира (не само за България), дейността си за предстоящия летен сезон и ще търси държавна помощ в Германия за своето оцеляване. По подобен начин са затруднени и останалите гигантски международни концерни. В условията на очакван срив на летния сезон, възможен отдушник за България може да стане увеличаването броя на туристите, водени от българските туроператори (те са предимно микро и малки, а по-рядко средни предприятия). Те всички, благодарение на личните си връзки със своите партньори в чужбина, имат голям потенциален ресурс да докарват нови туристи. Те за пореден път може да се окажат в ролята на спасители на сезона, тъй като правят най-различни фестивали, с които удължават летния сезон. Правят и много други подобни прояви. В този смисъл задължително е министерството да възприеме политика за подпомагане и насърчаване на българските приемащи туроператори. Тук не става дума за някакво материално подпомагане, от рода на злополучната обществена поръчка за стимулиране докарването на повече туристи. Достатъчно е, ако министерството, със своя административен авторитет, "посъветва" хотелиерите да дадат на българските туроператори същите договорни условия които дава на гигантските чуждестранни туроператори. Това ще бъде повече от разумно! Така ние, местните патриоти, ще успеем да докараме повече туристи, в сравнение с гигантите - които се интересуват само от своите печалби и хич не ги е еня за българския туризъм. Много е важно, в условията на всеобщата европейска карантина, да се осигури транспортната достъпност до България по шосе. Наред с транзитните коридори за международния камионен транспорт, трябва да се уредят такива коридори и за автобуси и за автотуристи от Европа. Такава задача е по силата само на обединените действия на министерствата на туризма и на транспорта. Като инициативата трябва да бъде на нашето министерство! Самолетите далеч не са единствения възможен туристически транспорт! За справка, и досега почти половината от полските туристи в България пристигат с автобуси. Помним времето, когато българските курорти бяха "залети" с автотуристи от централноевропейските страни – напоследък обаче този вид туристи много намалява. Освен централизираното (на държавно ниво) уреждане проблемите около чл. 88 и чл. 89 от ЗТ за изходящия туризъм, да се направи централизирано (на държавно ниво) уеднаквяване практиката за приемащия туризъм при анулиране на ранните резервации за летния сезон, както и уреждане проблема с вече платените на хотелите аванси за летния сезон. А този проблем ще ни залее просто до дни. Потребителят в Европа, изплашен от шумотевицата около корона вируса, започна масово да се отказва от вече направените и предплатени резервации за лятото. Това от една страна сигурно ще бъде пагубно за туроператорите докарващи туристи в България, но от друга страна ще бъде фатално за нашите хотели и другата туристическа инфраструктура! Ако не се направи такова държавно регулиране на проблема, решаването му от гледната точка на единичния хотелиер ще доведе до абсолютна "каша" през летния сезон. Сега всеки хотел, според настроението на неговия собственик или на неговия адвокат, прилага най-различни – често никому неизгодни - условия за уреждане проблема с анулациите и авансите за сезона. Да не забравяме, че значителна част от собствениците на хотели не са професионалисти в туризма. Те, просто по стечение на обстоятелствата, са имали късмета да им "паднат" едни големи пари, и понеже са чували, че туризмът е печеливш отрасъл, са вложили пари в придобиването на хотели. Затова се налага, министерството юридически да осигури запазването на общите български интереси. Преработване насочеността на националната туристическа реклама, към подчертаване предимствата на България в условията на борба с вирусната пандемия. В насока, че България има достатъчно фактори : природни, исторически, човешки и т.н., за да осигурява благоприятното пребиваване на туристите у нас в условията на пандемията. България е страна на билките, на СПА, имаме прекрасни пулмологични курорти (сред тях Сандански е на над-европейско ниво), в които успешно могат да се лекуват последици от болести на дихателната система (следствие от вируса). Така както например в миналото е провеждано гроздолечение . . . С всичко това трябва да проглушим Европа, и така целогодишно да си осигурим достатъчно голям брой туристи!", коментира за медията ни Герчо Герчев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17088 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 23.03.2020 г.
0
на 23.03.2020 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета