Туроператор: Нормално ли е да ти звънят в 23.00 ч. за оферта за 2024-та?
Туроператор не издържа и разкри истината. Работата, водена от максимата "клиентът винаги е прав" е изключително труден и деликатен въпрос.
В редакцията на Sofia24.bg получихме едно писмо-откровение и може би, осъзнахме, че трудностите са двустранни:
Навсякъде чуваме негативните коментари за туроператорите, за агентите, за хотелите, но никъде не се споменават нашите "любими" български туристи.
Потребителите на туристически услуги очакват от техния агент повече от много.
Да започнем с това - да е компетентен и да познава всяко тайно местенце в дестинацията, която ще посещават.
Да помни всичките роднини на пътуващите и техните премеждия, с които са се срещнали предишния път.
Да е психолог, и да разбира колко е драматична раздялата между двама влюбени, които заради кратката любов, вече не желаят да пътуват заедно!
Да е полиглот и да владее минимум мандарин, за да договори по-добри цени в Китай.
Да им даде най-добрата цена, а още по-добре "да им подари почивка", защото са с високи очаквания и редовни клиенти.
Интересно е, че всеки договор е обвързан със срокове за плащания. Нашите клиенти обаче не мислят, че би трябвало да бъдат притеснявани преди харчовете, които им предстоят.
От туроператора се изисква да бъде съпричастен и да не иска пари в сроковете, посочени в договорите за пътуване.
"Черешката на тортата", и всеки колега ще потвърди за подобен случай, е: Да ти звъннат в 23.00 часа, за оферта за 2024 година и по възможност да я изпратиш на момента - до 00:00, защото след полунощ, "клиентът се превръща в тиква"и не може да вземе решение, дали ще пътува през 2024 г.
Принудени сме и "да си знаем мястото" и да не коментираме абсурдните желания на клиента, защото последният винаги е прав. Когато казва, че 20 минути са му достатъчни да се прекачи между два полета, агентът е длъжен да аплодира спринтьорските му качества и просто да купи желаните билети, без да коментира кое е правилно и кое не... какво ли разбира от самолетни билети или от желанието да "хванеш самолета" !?
Туроператорът трябва да поема отговорност и той да избере хотела, все пак той - агентът ще ползва услугите в хотела, а не клиента!
Много е важно да е честен, а не някакъв лъжец, който кара клиентите си да плащат за чекиран багаж с нискотарифни компании. Има негласна легенда, че парите за допълнителния багаж, отиват право в джоба на туроператора. Истината била, че имаш право на до 30 кг. при нискотарифните компании...
А на финала, след безброй позвънявания, получаване на 10 оферти, консултации, препоръки и т.н...се стига до момента на резервацията. И тогава шок - клиентът казва "Благодаря, но аз ще си го организирам сам".
И ние /туроператорите/ "благодарим", затова, че не цените времето, усилията, труда и желанието ни да ви предложим едно страхотно пътуване.
Пак заповядайте, следващата година, когато ще ви поднесем всичко, а вие ще се организирате сами.
И защото знам, какви коментари ще последват, нека бъдем ясни - никой не ви изнудва да пътувате с агенция, но когато решите да го направите, поне уважавайте труда на тези хора и им благодарете като им се доверите!