По думите му ведомството в момента не разполага с тези средства, което е голям проблем. "Ако сега ни трябват 12-15 млн. лв. и не ги дадем, то през пролетта ще са ни необходими 40-50 милиона", предупреди той.
Според него най-късно до края на ноември трябва да се запълнят пукнатините в асфалта и да се изкърпят дупките по шосетата, да се поднови хоризонталната маркировка и възстановят повредените мантинели и пътни знаци, както и да се вземат мерки за предотвратяване на снегонавявания по платното.
"Тези неща се правят всяка година, но в момента за това бюджетът ни е равен на нула", поясни Лазаров.
"Това носи реален риск по-старите пътища напролет да се окажат в много по-тежко състояние. Пукнатините сега след зимата ще са станали дупки, а големите дупки ще са се превърнали в ями и икономията ще ни излезе през носа. Второ, хората ще си изпотрошат колите през зимата", добави шефът на АПИ.
По думите му до края на декември няма да има проблеми с чистенето на снега, защото то се финансира от бюджета за 2015 г.
Ограничените възможности на бюджета наложиха преди време спирането и на проектите за обновяване и реконструкция на шосета по програмата "Транзитни пътища 5". Само за този за ремонта на 2 участъка от "Тракия" при Пазарджик и Пловдив е замразен и за реализацията му се търсят пари.
"Спирането на проектите обаче не е само заради липса на пари", поясни инж. Лазаров.
"Проверка на документите показа много несъответствия. За пътя Дупница-Самоков е предвидено изграждане на трета лента, но отчужденията не са завършени. На стария проект е направена актуализация. Така строителят ще работи по нов, което е нарушение. Изпълнението може да излезе по-скъпо, а ако стане и обратното, ще има проблеми", смята шефът на АПИ.