ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Учат кондукторите в БДЖ на маниери и търпеливо отношение
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:53 / 16.10.2013Коментари (13)2406
© Bulfoto
На специализирано обучение по маниери и търпеливо отношение към пътниците ще бъдат подложени всички служители от превозните бригади в БДЖ. Това съобщи зам.-генералният директор на железницата Чавдар Трендафилов.

Около 6 хил. души работят само в пътническото подразделение, като 1800 от тях са заети с поддръжката на подвижния състав, а около 3 хиляди са превозните бригади и всеки ден са във влаковете в пряк досег с пътниците.

Досега от тези хора се е искало само да се явят навреме за работа и да проверяват билетите, затова и не е залагано на обучение за това как да общуват с пътниците. Така при всяка ситуация е зависело само от характера на самия човек как ще се справи в критична ситуация - както при конфликт с пътник, така и в момент, когато съществува риск за пътуващите, обясни Трендафилов. 

С въвеждането на новото обучение от служителите ще се изисква да разпознават потенциално опасни ситуации, да се намесват при възникване на конфликти между пътниците, както и по определен начин да ги успокояват и информират, когато поради технически причини влакът е спрял и не се знае след колко време ще тръгне. Оплакванията на пътниците най-често са от липсата на информация, когато възникне авария. 

"Много често служителите предпочитат да не влизат в излишни разговори и да подмятат "питайте онези в София", наместо да отделят по минута-две на изнервените пътници" - каза Трендафилов. 

Според него обаче тази нагласа постепенно се променя. За първи път в историята на пътническите превози на служителите се съставя трудова характеристика, за всеки от тях се изготвя дневник, в който е описан не само трудовият стаж, но и всички възможни оплаквания, както и благодарности. 

"Колкото и странно да изглежда на предимно недоволните ни пътници - каза зам.-шефът на БДЖ, хората се обаждат и да благодарят, защото се случват ситуации с внезапно заболели пътници, викана е линейка на най-близката гара, влакът е спирал извънредно, за да бъде спасен човешки живот."

От стюардите, които поднасят храни и напитки във влаковете, се очаква да са учтиви и усмихнати като стюарди в самолет. Служителите получават по две униформи годишно - лятна и зимна. Те могат да подменят част от облеклото, ако на външен вид отговаря на заложените стандарти. За жените полата не може да е по-къса от коляното. Те обаче имат право да си изберат удобни обувки, стига да са черни.

Чавдар Трендафилов бе категоричен, че не се предвиждат съкращения на персонала. В някои дейности дори не ни достигат хора, затова намалението в общия брой на служителите е чрез пенсиониране и естествено текучество, обясни той и допълни, че докато искането за свиване на държавния апарат е за 10%, то в железницата по естествен път свиването е горе-долу толкова.


Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 17.10.2013 г.
0
 
 
За заплащането което получават и нервите които трошат , би трябвало пътниците да се отнасят с кондукторите с мако повече уважение. Никога до сега не съм бил свидетел или потърпевш на грубо отношение спрямо пътник от кондуктор. По често се случва точно обратното.
Aнонимен
на 16.10.2013 г.
0
 
 
Няма да е лошо това да го прочете Виолета Илиева-шефката на "Шанс 99" от Русе и да си подбира персонала!!! Не може да застава някаква, обута в анцунг и джапанки, да мляска дъвка и да си подава шепата срещу пътника!!! Не може!!!
0
 
 
и аз 6те коментирам като Деъан Ъорданов това се у4и до 7-та година отнася се за кондукторите и за путниците
0
 
 
а защо да са виновни пътниците нека да научат кондукторите да продават билети а не да си прибират парите в джоба- като видят цигани все едно аванса или заплатата им идва
0
 
 
не знам за пътниците, но от БДЖ са много зле, наистина... просто за каквото и да се захванеш са безумни
+2
 
 
а кой ще научи онези мургави наши паразити да си плащаш билетите и да се държат като нормални хора , а не като диваци ? а и предложението на Васил Антов за бойните изкуства не е за пренебрегване !
0
 
 
... въпреки, че повечето пътници не ги заслужават, на което постоянно сме свидетели..
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Водна криза
Кауза Колежа
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: