© | | През последните двайсет дни проверихме техническото състояние на всички училищни автобуси. Това заяви изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Валентин Божков. Той уточни, че с тази акция се цели превозвачите и водачите да обърнат внимание на техническото състояние и редовността на превозните документи в началото на учебната година. Специализираните проверки на всички училищни автобуси преди началото на учебната година са разпоредени от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски за да се повиши сигурността на автобусите превозващи деца.
За постигането на по-голяма ефективност училищните автобуси се проверяват два пъти. Първата част от проверката се проведе в периода от 24 август до 12 септември 2012 г., като инспекторите на Автомобилна администрация следяха за спазването на нормативните изисквания и техническата изправност на всички училищни автобуси.
Инспектирани са 1 102 автобуса, като за допуснати нарушения са съставени 23 акта. По-характерните нарушения са - технически неизправности (спукани стъкла, без периодичен технически преглед); липса на пожарогасители и аптечки; водачи без карта за квалификация и др. При всички констатирани нарушения са направени предписания същите да бъдат отстранени преди началото на учебната година.
На територията на цялата страна днес се проведе втората част от проверката, като до момента са инспектирани 359 автобуси и са съставени 21 акта. Два автобуса са спрени от движение за 6 месеца поради извършване на превоз без лиценз. Най-честите нарушения са - водачи без карта за квалификация, без аптечки, без пожарогасители, износени гуми, незаверени маршрутни разписания, без технически преглед, без пътен лист, без табела "деца", незаверен тахограф, извършване на превоз с автомобил 8+1.
Повторната проверка цели отново да се установи спазват ли се нормативните изисквания при превоз на ученици, изпълнени ли са всички предписания, направени от инспекторите на Автомобилна администрация, както и се акцентира на спазването на нормативните изисквания към водачите за възраст и стаж (минимална възраст от 25 години на водачите и професионален опит поне 2 години).
Опазването на живота и здравето на децата в пътното движение е приоритет от първостепенна важност за екипа на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и ИА "Автомобилна администрация". Поради това кампанията няма да приключи с еднократна проверка на всички училищни автобуси. Инспекторите на ИА "Автомобилна администрация" ще продължат да осъществяват засилен контрол над автобусите превозващи деца и ученици. |