ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Учители продължават да настояват за дистанционно обучение до края на пандемията | ||||||
| ||||||
"Предлагаме в определени училища да бъдат оставени дежурни паралелки, като там бъдат обучавани децата на самотни родители и деца на родители, поставени пред крайна невъзможност да осигурят грижата за децата си вкъщи по време на електронното обучение.", обясняват в писмото педагозите. Според тях има учители, които по тяхно желание и осъзнавайки рисковете, да обучават присъствено тези деца при спазване на всички противоепидемични и хигиенни мерки. В обръщението си към властта педагозите изразяват надежда, че няма да изпращат повече свои колеги към вечния им път. Според тях пропуските се наваксват, но човешкият живот не може да бъде върнат. Учителите посочват, че няма как да бъде осигурена дистанция от учениците в клас, а в същото навярно хиляди от тях са заразени и пренасят вируса без симптоми. По думите на педагозите преминаването към обучение в електронна среда ще спаси живота на хиляди хора, тъй като ще намали значително заболеваемостта и ще облекчи здравната система. Ето какво пишат те: Уважаеми г-н Министър-председател, Ние, българските учители, подготвили това отворено писмо, вярваме, че днес трябва да е последният, а не поредният ден, в който изпращаме наш колега във вечния му път. Млад колега – учителка, оставяща малко детенце след своята смърт. Почернени от загубата на колеги – четири за последните дни – вярваме, че е време да поставим най-ценното – живота – на първо място. Няма съсловие, което по-добре от нашето да разбира стойността на образованието, но и да знае, че всички пропуски се наваксват и че всичко е постижимо без едно – да върнеш погубения живот и да успокоиш децата, загубили родителите си. От началото на учебната година броят на заболелите от Ковид-19 се увеличи над седем пъти. Благодарение на навременните мерки през пролетта, когато бяха затворени първо училищата, бе предотвратена загубата на хиляди човешки животи. Доказано е, че отворените училища са най-големият катализатор за разрастване на епидемията. Децата най-често са безсимптомни преносители на вируса, което прави предаването му от училищната среда в семейната лесно. Това създава заплаха за здравето и живота на нас учителите, нашите семейства и семействата на децата, които обучаваме. Някои от дечицата ни вече загубиха родител заради вируса, донесен от училище вкъщи. В училищата се зараждат огнища, които ще изгорят България. Уважаеми г-н Министър Вълчев, Загубата на нашите колеги дълбоко ни разтърси. Чувстваме се застрашени и разтревожени – за себе си, за семействата си, за семействата на учениците ни. Прогресивно нарастващият брой заразени ученици и учители е плашещ. И това са само откритите случаи. Заразените и хилядите контактни деца масово не се тестват, което не дава реална представа за общата епидемиологична ситуация в училищата. Навярно броят заразени деца е в пъти по-голям. Българските учители са в една от най-рисковите категории – с по няколко хронични заболявания, които водят до тежко или летално протичащ Ковид-19. На фона на препоръките за работа от дома, дадени към всички сфери, носенето на маски на открито и други мерки, учителите сме изпратени на сигурно заразяване и смърт. В тесните класни стаи и училищни коридори, където стотици деца дишат един и същ въздух, няма мерки, които да спрат заразата – 1.5 метра дистанция между децата е физически непостижимо, вярваме, че знаете това. А "пашкулчетата“ в класната стая са безсмислени, тъй като децата се смесват в извънучилищни дейности и игри. Учениците не носят маски в час, което ни излага на още по-голям риск от заразяване – всеизвестен научен факт е, че маската пази не толкова носещия я, колкото човека срещу него. Няма други професионалисти, изправени пред предизвикателството и принудата да работят в тесни стаи с по 30 души, освен учителите. Доказано е, че престоят в затворено помещение, особено малко като класна стая, над 15 минути със заразен носи значителен риск от заболяване, независимо от предприетите мерки, дори децата да са с маски в час. Само за 2 часа в една класна стая един болен заразява средно 5 души, ако всички са с маски, и 12, ако не се носят маски. Това е пагубно както за нашия живот, така и за живота на членове от семействата на учениците. В настоящия момент, в който обществото ни изпитва остър недостиг на кадри в образователната система, не можем да си позволим да погребваме учители всеки ден. Настояваме за незабавно преминаване към обучение в електронна среда, като поемаме отговорност да работим по-усилено, за да дадем на децата всичко, от което се нуждаят. Г-н Вълчев, самият Вие дадохте отлична оценка на учителите по време на ДО през пролетта. Тогава ние бяхме неподготвени, но се справихме с предизвикателството и спасихме учебната година. Сега смело можем да заявим, че опитът, който имаме, ще ни помогне да осъществим качествено образование в електронна среда. Проучване на Институт за изследвания в образованието сочи, че 2/3 от родителите смятат, че учителите са успели да преподават в електронна среда разбираемо за учениците. Те определят усилията на учителите да ангажират детето в учебния процес за успешни. 88% от учениците са влизали редовно в часовете и полагали старание. И защото като гръбнак на обществото и като едни от най-важните хора в живота на децата, ние разбираме страховете и нуждите на родителите, с грижа за тях предлагаме да останат дежурни паралелки в определени училища. Уважаеми г-н Министър Ангелов, Българският учител е на първа линия в битката с Ковид-19, но незащитен от предпазни облекла. Учителите не могат да преподават, да бъдат чути от децата през защитни костюми, а заболеваемостта сред тях е подобна на тази при лекарите – системна, тежка и летална. Считаме, че преминаването към обучение в електронна среда ще спаси живота на хиляди хора, ще намали значително заболеваемостта и ще облекчи здравната система. Така ще опазим и своите лекари – ангели и бойци, поели живота на всички ни на гърбовете си. Изгубим ли лекарите и учителите си – изгубили сме България. Защото общество без образование и без здравеопазване не е общество. Изгубим ли родителите на децата си – няма знания, с които да запълним празнината в живота им. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17088 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
Показва коментари на Николай Чалъков 3
на 01.11.2020 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета