ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Условията по програма "Транспорт" са по-тежки за новите страни в ЕС
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:12 / 01.12.2007Коментари (0)1759
© Plovdiv24.com
България и новите страни-членки на ЕС са поставени при много по-тежки условия от старите страни при усвояване на средствата от оперативна програма "Транспорт" на ЕС. Те са по-облекчени по отношение на екологията и това спомага за усвояване на проектите. Това каза в предаването "Седмицата" на Дарик радио Петър Мутафчиев, министър на транспорта.

За магистрала "Струма" трябва да се направи един анализ, който да е в съответствие с Натура 2000, която да бъде приемлив и за Брюксел, и за нас, и за природозащитниците. Нерешен екологичен проблем има по маршрута София-Кулата, който е част от магистрала "Струма", припомни министърът на транспорта.

За да стане "Струма", ние трябва да имаме готовност с проект за цялата магистрала, а в момента ние сме готови с първите два лота, което е половината от участъка. Остава ни да проведем диалог по отношение на екологията и да се направи проект за третия лот от Кресна до Кулата, допълни Мутафчиев.

Все още не е решен въпросът как и дали ще се плаща на магистралите, но на магистрали, които са отдадени на концесия, ще се плаща. Но не може да се използват и двете системи за заплащане- на винетките и на тол-таксите. Тол- системата ще бъде въведена в България, когато пътищата на България ще ни дадат възможност за едно добро пътуване.

В момента работим по програмата за интермодалния терминал, което ще позволи да се използва комбиниране на транспорт в България, каза още в предаването "Седмицата" Петър Мутафчиев. От ЕС ще ни отпуснат средства за проучване на два терминала - в Русе и в Пловдив, а с наши средства ще направим проучвания във Варна и Бургас. Остава ни да решим къде в Северозападна България ще има такъв терминал, каза още той. София е на пътя на няколко транспортни коридора и това е причина да има такъв терминал тук. Той не е важен, не защото София е столица, а заради възможностите за развитие на интермодалния транспорт, подчерта Мутафчиев.

На Летище София може се да каца при 350 м видимост след въвеждането на система за сляпо кацане. През следващата година може да се въведе категория 3С за Летище София, ако ни сертифицират. Вдигането на категорията на летището означава, че ще може да се каца и при 200 м видимост, каза транспортният министър и допълни, че очаква това да се случи до средата на следващата пролет.

За разлика от миналата година, тази година се постигна една добра координация между летището и авиокомпаниите, добави Мутафчиев и подчерта, че всичко, което е зависело от летището в дните със слаба видимост заради мъглата, е било направено.




Източник: Дарик







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: