Правителството увеличи с близо 2 милиона лева средствата за физическо възпитание и спорт за децата от детските градини и училищата, както и за учащите във висшите учебни заведения. Така осигурените за целта средства достигат 5 милиона лева, с които се гарантира достъп до занимания със спорт на всяко дете, ученик, студент или курсант.
"За спортни дейности и активности за всички деца на България сме осигурили 5 милиона лева. Децата го заслужават“, заяви министър-председателят
Бойко Борисов в хода на редовното заседание на правителството.
Министърът на младежта и спорта
Красен Кралев докладва на премиера, че увеличението на средствата от близо 2 милиона лева ще засегне над един милион деца и учащи. "Стремежът ни е да насърчим тяхната мотивация за здравословна двигателна активност и занимания със спорт“, изтъкна спортният министър. Кралев подчерта, че размерът на целевата субсидията не е променян в продължение на 14 години.
Приетото постановление от Министерския съвет днес предвижда минималните диференцирани размери на средствата за децата в детските градини и в подготвителните групи в училищата да бъдат увеличени от 2 лв. на 3 лв. От 3 лв. на 5 лв. се увеличават парите за учениците в държавните, общинските, частните и духовните училища. Същото увеличение ще получат и всички студенти редовна форма на обучение във висшите учебни заведения, както и курсантите от висшите военни училища и Академията на МВР.
Според направените анализи увеличението на средствата засяга общо 215 521 деца в системата на предучилищното образование, 687 819 ученици в държавни, общински, частни или духовни училища, а 156 205 са студентите/курсантите. С повечето средства за спорт ще се осигури активното им участие в спортни прояви – училищни и студентски турнири, състезания, спортни празници и мероприятия. С приетото днес Постановление на Министерския съвет се очаква да бъде преодолян съществуващият недостиг на финансовите средства за осигуряване на необходимия минимум от спортни уреди и пособия за провеждане на физически активности в образователните институции.