ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
В Дания "Слънчев бряг" бил мръсен израз и родителите изпадали в ужас от мисълта да изпратят детето си там
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:04 / 13.08.2022Коментари (1)29191
©
Имиджът на българския продукт "морска почивка" е съсипан непоправимо и трябва да се насочим към пазари като Близкия Изток, за да развиваме развлекателен и хазартен бизнес. Трябва да се види в дълбочина и потенциалът на пешеходния, конния, велотуризма и на други туристически продукти, които в България са незаслужено пренебрегвани. Това коментира Димитър Попов, собственик на Penguin travel и член на Алианса на туристическата индустрия в България (АТИБ), в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков.

"Прогнозата на новия служебен ресорен министър, че тази година се очаква 70% ръст на приходите спрямо миналата, има основание, но базата за сравнение не е правилна", смята Попов. По думите му в туристически бранш сравненията се правят спрямо предпандемичната 2019 г.

"Още не можем да достигнем нивата от 2019 г. по приходи и брой нощувки и сме поне 20% назад по груби изчисления, защото трябва да се видят данните след приключване на летния сезон", смята експертът.

Той посочи, че голяма част от нощувките не влизат в общата статистика и даде пример, че до юни е у нас е имало над 2 млн. туриси, а в официалната статистика са отбелязани реализирани 1,730 млн. нощувки. 

Преди презастрояването България е имала най-добрия продукт "морска почивка", като например броят на туристите от Дания през периода 2006-2007 г. е бил 120 хил., докато през 2019 г. е бил 30 хил. От този спад печели туристическата индустрия на Гърция и Турция, каза гостът. 

За това какво е отношението на България към туриста и българския туристически продукт може да се съди по факта, че "ние сме единствената държава в света, в която преди години се събираха подписи, Несебър да бъде изваден от UNESCO, за да се отприщи инвеститорския интерес".

"Нещата започнаха да се пооправят, но в Дания "Слънчев бряг" все още е мръсна дума и родителите на тийнеджъри изпадат в ужас от мисълта да изпратят детето си там. Имаше риалити за това какво се случва в "Слънчев бряг" с тези туристи, които идват, а това са наши клиенти", предупреди браншовикът.

На въпроса как се излиза от такава ситуация, гостът каза, че желание има, но "хотелиерите мислят, че след като се пусне позитивна реклама, туристите ще си кажат: "О, то в Слънчев бряг не било така". Няма такова нещо. Хубаво е да има имиджова реклама, но е добре за момента да се забрави за морския туризъм, защото поне на традиционните пазари - Германия, Скандинавието, Великобритания - знаят какво е тук и няма какво да ги лъжем, че нещо драстично се е променило. По-добре да се насочат към друг вид туризъм", препоръча Попов.

"Проблемът не е, че 1 млн. българи почиват в Гърция, а че им харесва. Има повтаряемост. Средният турист, независимо дали е българин или датчанин, не обича изненади. Той се връща година след година в същия хотел, който му е харесал, и иска предсказуемост. А този турист, който всяка година ходи на едно и също място, той е този, който пълни чартърите и на него разчита туристическият бранш", каза Попов.


Още по темата: общо новини по темата: 936
14.08.2023 »
08.08.2023 »
21.07.2023 »
01.11.2022 »
28.10.2022 »
17.10.2022 »
предишна страница [ 1/156 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
И в България Слънчев бряг е мръсен израз... ама лев да пада.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Малолетни нападнаха служител в България мол
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: