ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Ваня Нушева посочи кой е най-големият пропуск в предизборната кампания на политиците
Автор: Йоланда Пелова 21:58 / 25.10.2024Коментари (0)2510
© Фокус
Основната характеристика на предизборната кампания е липсата на идеи, липсата на нови послания и предложения за това как да бъде управлявана страната. Ясно е доловима умората на политическите партии от провеждане на поредната предизборна кампания, а липсата на финансови ресурси се отразява на мащаба на кампанията на всички политически партии. Това каза преподавателят по политически науки д-р Ваня Нушева в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“.

"Кампанията беше доста вяла и обрана откъм послания, за съжаление не беше толкова обрана откъм прилагане на похвати за личностни нападки, вътрешнопартийни борби. Въобще цялата дискусия в рамките на предизборния период се сведе до това с кого ще се коалирате, с кого няма да се коалирате. Търсенето на противоборства между партиите и между политическите лидери излезе на преден план пред това партиите да представят на избирателите своите предложения за управление, включително и своите предложения за излизане от тази политическа криза, от този тупик, в който се намира нашия политически живот“, обясни Ваня Нушева.

По думите й в кампаниите на различните партии може да се види специфика, фокусирана в няколко насоки, като партиите, които разполагат с повече финансови ресурси, несъмнено са в позиция да вложат подобни ресурси в предизборната кампания.

Според Нушева партия ГЕРБ е заложила на подхода на провеждане на предизборни мероприятия на терен, със срещи с избирателите, което според нея е много ефективен инструмент за провеждане на предизборна кампания. "С ресурсите, с които разполага партията успя и да осигури участие на своите представители в различните медийни програми. Специфичното в предизборната кампания на ПП е фокусирането на предизборната кампания и агитацията чрез социалните мрежи, чрез различните социални платформи и в по-малка степен срещи с избиратели, посочи още тя и допълни, че това е обусловено от значително по-малкият финансов ресурс, с който разполага партията.

"Възраждане“ е партията, която е вложила много сериозен финансов ресурс в медийни участия на своите представители, в разпространение и на клипове, и също така и на печатни материали в последните дни, като при БСП също се вижда подобна практика. Характерното за двете фракции на ДПС е по-прекият контакт на терен с местните общности и практическото отсъствие на представители на тези две партии в медиите. При ИТН се вижда, че също влагат достатъчно ресурси, като тук трябва да се отчете и наличието на техен собствен телевизионен проект, който служи като платформа на тази партия", коментира още преподавателят по политически науки.

Ваня Нушева определи като най-голям пропуск в предизборната кампания липсата на предложения за различни секторни политики в управлението на страната и в отделните сфери на обществения живот. "Негативната кампания, фокусирана върху отрицанието, само и единствено върху негативната критика, без да бъдат предложени идеи за управлението на страната е нещо, което можем да откроим като характеристика на тази кампания и за съжаление като най-големия пропуск на политическите партии,“ каза още специалистът и посочи, че наличието на експерти, организирането на лидерски дебати и едно добро подготвяне на дискусии в телевизиите и радиата е нещото, което е можело до известен степен да даде малко по-различен облик на предизборната кампания.

Колкото по-фрагментиран е българския парламент след тези избори, толкова по-трудно ще бъде намирането на консенсус между партии, които да сформират стабилно парламентарно мнозинство, смята експертът. Допълнителното фрагментиране на българския парламент би направило още по-трудно осъществими ефективни преговори между политическите партии, на които ще бъде възложено да проведат разговорите за съставяне на правителство. Затова според нея е изключително важно да гласуват българките граждани, защото "няма друг изход за излизане от кризата, освен ако българските избиратели не проявят достатъчно степен на активност, за да придадат по този начин и легитимност на новоизбрания парламент“.


Още по темата: общо новини по темата: 677
18.11.2024 »
17.11.2024 »
15.11.2024 »
15.11.2024 »
14.11.2024 »
13.11.2024 »
предишна страница [ 1/113 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
България и Войната в Украйна
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: