ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Важна информация от КЗП за пътуванията и коронавируса! | ||||||
| ||||||
КЗП, Министерството на туризма, Министерството на здравеопазването и Министерството на външните работи провеждат регулярни седмични срещи в координация със създадения щаб, каза още Маргаритов. "Имаме единна информация за потребителите именно от гледна точка на туристическия продукт, която е на страниците на тези ведомства в интернет, за да знаят хората своите права и как да реагират“, допълни той. "Във всеки конкретен случаи и към всеки един момент ситуацията следва да се преценява, тъй като тя е динамична, мени се с часове и официалните власти в съответните държави и Световната здравна организация актуализират своя бюлетин с това къде не трябва да се пътува. Съответно – приемаме, че това са местата, за които са възникнали такива обстоятелства и ако хората са резервирали своите пакетни пътувания за такова място, те имат право да получат обратно парите си, в случай че към момента на заминаването тези обстоятелства са налице“, обясни председателят на КЗП. Той подчерта обаче, те тези правила не могат да се прилагат самоволно, само на емоционален принцип за места, в които такива опасности безспорно няма към настоящия момент. "Получава се така, че социалните и икономически последствия от това, което се случва в момента, са по-големи отколкото реалните вредни последици за здравето. И може би това е по-добрият вариант – обратното би било много по-драматично“, отбеляза Маргаритов. "Може да се наложи на потребителите да преглътнат, че няколко дни ще си постоят в къщи и че няма да се състои някаква почивка, но когато те имат право в икономически план да си възстановят заплатените средства, те имат възможност да го реализират. Започва да се говори и за забавени доставки на пратки в онлайн търговията. "Очаквам, че в следващите седмици или месеци ще имаме доста оплаквания от потребители, които няма да са получили навреме или изобщо своите поръчки. Ще се опитваме да помогнем на всеки, но много зависи как във времето ще се развият събитията и каква допълнителна информация ще бъде предоставена от самите електронни магазини. Възможно е те да предупредят и отсега, че част от поръчките ще бъдат забавени поради непредвидените обстоятелства“, посочи Маргаритов. 2019 година е била добра за потребителската защита предвид отчетения спад на жалбите от граждани в резултат на засилената контролна и превантивна дейност на КЗП, отбеляза Маргаритов. "Все още на пазара има нелоялни търговски практики, които притесняват хората и с които ние продължаваме да се борим. Трябва да продължим да работим за подобряването на комуникацията между търговците и потребителите, за да може по-успешно да се решават възникнали казуси, включително и в по-необикновени ситуации като актуалните форсмажорни обстоятелства, например“, каза още той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17091 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2849 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета