ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Важни промени за бъдещите шофьори
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:35 / 02.02.2024Коментари (5)7932
©
Обучението на полигон да бъде задължително, но да се случва след придобиване на шофьорска книжка. Това е една от идеите, които се обсъждат в транспортното министерство, чийто началник Георги Гвоздейков преди около месец се обяви за връщането на полигоните в практическото обучение на шофьорите.

Завръщане

Идеята на Гвоздейков е полигоните да се завърнат след години отсъствие от програмата, но значително по-модернизирани и технически, и практически спрямо положението им през 90-те, когато за последно бяха използвани в подготовката на водачите. В момента сме на етап проучване на международния опит с такъв вид учебни площадки, казаха за "Телеграф“ от министерството. Със сигурност ще се ползват добрите практики, установени в страни като Германия, Австрия, Испания и Хърватия.

Програма

Според експертите в бранша полигоните, или както е модерно да се наричат "учебни площадки“, трябва да се завърнат в обучението на водачите и това трябва да залегне задължително в учебната програма.

Държавата не може да се справи с корупцията в шофьорските изпити

"У нас да заложиш нещо като доброволна мярка значи буквално никой да не го ползва. А този вид обучение е абсолютно доказан на Запад. Данните на застрахователите сочат, че обучението на полигон дава 10 пъти намаление на шанса водача да причини тежко ПТП в бъдеще“, каза за "Телеграф“ Красимир Йорданов, бивш рали състезател, днес собственик на най-голямата школа за обучение на водачи във Великотърновска област.

Надграждане

За разлика от някогашния полигон, който бе стартова точка на обучението по кормуване, съвременните методи включват учебната площадка чак в завършващата фаза на обучението, и то фокусирана върху надграждащи умения като спиране на мокро, предотвратяване на аквапланинг, поднасяне на автомобила върху запрашен асфалт, заледяване и други екстремни явления.

"И това е съвсем нормално. Представете си студент по медицина първи курс да се учи да оперира сърце... Същото е и с полигона. Той трябва да се включи в обучението едва след като е минал първа фаза от обучението си, а именно да се е научил да спазва правилата, да може да паркира, да води автомобила“, казва Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). Според него начинаещите трябва да придобиват първите си умения в естествена среда на пътя сред останалите участници в движението, а не в изолираната среда на полигона.

Изпит

Идеята, която експертите ще предложат при предстоящите обсъждания с министерството и ресорната Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация“ (ИААА), е обучението на учебна площадка да се случва между осмия и осемнадесетия (1,5 г.) месец след придобиването на шофьорска книжка. Така зелените водачи ще са придобили първоначален опит в реална среда и ще могат да надграждат уменията си.

Според експертите курсът трябва да бъде 10 учебни часа и да завършва с "Да“/“Не“ според преценка на инструктора. За водачите, които не се справят добре, може да има допълнителни часове. В първите часове ще се ползва специализиран учебен автомобил, като идеята е в напредналата фаза водачите да карат личните си автомобили.

Посещението на курса, предлагат от АКАБ, може да се гарантира чрез изземване на шофьорската книжка, ако водачът не се яви. Частична мярка може да е и отказ младият водач да получи пълния си актив от 36 контролни точки след първите две години от придобиване на книжка, като остане на началните 24 точки.

Провал с джипиесите на кормуването

Пълен провал се оказва внедряването на джипиеси за изпитите по кормуване. Близо половин година след старта на прилагането им данните са, че инспектори от ДАИ игнорират насоките им и продължават да нареждат на изпитвания какъв маршрут да следва, пише "Телеграф".

Идеята на джипиесите бе независимо устройство да нарежда маршрута на изпита, като така се предотврати възможността срещу подкуп даяджията да избира лесни и предварително добре опознати от изпитвания улици. Според запознати имало случаи, в които замесени инструктори умишлено повреждали таблетите или изключвали джипиеса. Контрол пък реално липсвал.

Стават шофьори с 20 км/ч

Водачите у нас масово вземат книжка, без да са карали на по-висока от трета предавка, без да са изпреварвали, карали на тъмно или по магистрала, както и без дори да са вдигали повече от 20-25 км/ч, споделят експертите. "Причината е липсата на контрол и невъзможността да се гарантира, че всички школи спазват точно наредбата за обучение“, казва Красимир Йорданов.

Според него читавите автошколи са постоянно нелоялно конкурирани от сивия сектор, който предлага по-ниска цена, но за по-малко и по-некачествено обучение.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 02.02.2024 г.
0
 
 
Това малко ми прилича за грабеж на средства и се някакви промени се правят с идеята да се увеличат парите за курса , но никъде и нищо за контрол над издаването на документите ... Никъде не се говори за по-широк контрол върху младите водачи - примерно проверка след 6 месеца , като взел книжка ...
0
 
 
Мирише ми на ново увеличение на книжката.В Германия е 2-3000 евро ,тук е все още "само" 1000 лв,нищо че доста хора в Пловдив взимат толкова на месец.
0
 
 
Нещо не успях да стопля. Първо взимаш изпита, дават ти книжка и тогава отиваш на полигон?! Тук е работила някоя гениална калинка, която само е отишла и си е взела дипломата от ВУЗ-а. Всеки курс трябва да протича приблизително така: 1. Започваш с архитектура на автомобила. 2. Преминаваш през правилника за движение 3. Вътрешен изпит за правилата и устройството на автомобила 4. Първото сядане в учебния автомобил да бъде именно на полигона, където започваш да се учиш да потегляш, спираш, маврираш. 5. Вътрешен изпит полигон 6. Градско и извънградско. 7. Каквото се сетите останало. Взимането на книжка и после полигон е да годиш Михаля. Половинчати работи на полуинтелигентна калинка.
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
0
 
 
А аз да питам тези от школите за обучение и изпитващите - как циганите, които не могат да четат и пишат на български, имат шофьорски книжки и ще спре ли тази практика?! (въпроса "как" е реторичен - знаем - те ви плащат, а вие ги пускате да вземат листовките без да знаят правилника и ЗДП)
+1
 
 
Вина за зачестилите произшествия имат и курсовете за водачи с инструктори и техники на шофиране от миналия век, които бълват туткави и неадекватни шофьори, които докато се учат се влачат по улиците и светофарите създавайки задръствания и изнервяйки другите водачи, а след това с новите си мощни и бързи автомобили се оказва , че са тотално неподготвени за динамичното съвременно движение и непредвидените екстремни ситуации.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: