Нова електронна услуга на НАП дава възможност на бизнеса да обменя информация пряко и автоматично с приходната агенция. Това става възможно чрез софтуерен ключ (API ключ), който осъществява свързаност от типа "система-система“ между софтуерите на бизнеса и НАП. Информацията е помесетена в сайта ма приоходната агенция, видя
Plovdiv24.bgЗа целта потребителите заявяват получаването му чрез новата услуга "Заявление за ползване/прекратяване на електронните административни услуги, предоставяни от НАП чрез приложно-програмни интерфейси (API)“, която е достъпна с квалифициран електронен подпис (КЕП), уточняват още от НАП. След като заявителят получи софтуерния ключ, той трябва да го интегрира в софтуера, който използва, за да може да се свърже със системите на приходната агенция.
В момента от новата услуга могат да се възползват само хазартните оператори, които вече имат автоматичен достъп до Регистъра на уязвимите лица по Закона за хазарта. Предстои поетапно разширяване на обхвата на услугите, до които ще се осигури пряк достъп между системите на НАП и бизнеса, като подаването на данъчни и осигурителни декларации.
Информация за новата услуга в
Портала за електронни услуги на НАП може да се получи на телефоните на приходната агенция: 0700 18 700 или 02/9859 6801, на цена, съобразно тарифата на съответния оператор.