ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Вдигат екотаксата за таратайките
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:17 / 15.07.2015Коментари (7)3508
© Plovdiv24.bg
Екотаксата за стари коли ще се вдигне с 3% от догодина. Това стана ясно вчера по време на форум "Деветте пътя към еврофондовете", на който властта и бизнесът дискутираха перспективите, които разкрива новата оперативна програма "Околна среда".

"Предприемаме мерки за намаляване на причините за замърсяване на въздуха с фини прахови частици. Затова ще бъдат намалени екотаксите, които се плащат за нови превозни средства, и ще бъдат увеличени за старите коли", заяви по време на дискусията екоминистърът Ивелина Василева

Тя уточни, че тарифата за нови коли ще бъде намалена с 5%, а за старите автомобили ще се увеличи с 3 на сто.

Според данните, които Василева представи, у нас има регистрирани над 3 600 000 автомобила, като 66 % от тях са на възраст над 10 години. Очакваният резултат от вдигането на екотаксата е да се ограничи вносът на стари коли които са едни от основните причинители на мръсния въздух у нас, и постепенно автопаркът в България да се подмени. 

Заради превишаването на нормите за фини прахови частици във въздуха, който дишаме, ЕК вече дори заведе дело срещу страната ни.

В момента при внос на кола от чужбина собствениците трябва да заплатят екотаксата преди регистрацията й в КАТ. Това става в някоя от фирмите, чиито офиси обикновено се намират на метри от каналите на "Пътна полиция" в страната. 

За всички коли, които са по-стари от 10 години, дължимата сума е 267 лв. След увеличението за тях ще се плаща вече с 8 лв. повече, или 275 лв. За возилата на възраст между 5 и 10 години тарифата сега е 253 лв, а за тези до 5 години - 200 лева. За най-новите автомобили сумата е най-тънка - 146 лева. Точно при тях се предвижда намаление със 7,3 лв, като таксата ще стане 138,7 лева.

Според вносителите на коли обаче и сега тарифите са прекалено високи. От автокъщите твърдят, че плащаме най-високите такси в целия ЕС.

След нас по високи тарифи били Словакия, където за старите коли екотаксата е 66 евро, и Холандия, където сумата е близо 40 евро.

Според данни на МВР вносът на стари коли у нас продължава да надвишава продажбата на нови возила. Заради това и делът на трошките, които са над 20-годишни, е най-голям - близо 1,5 млн. 

Автомобилите между 15 и 20 години пък са над 1,1 млн., а тези между 11 и 15 години около 700 000. Към средата на миналата година броят на превозните средства на възраст между 6 и 10 години е 403 191, а возилата до пет години са едва 133 941.

Автотърговци обясниха пред "Монитор", че продават предимно коли до 10-годишна възраст. Така че скокът от няколко лева в екотаксата едва ли би се отразил на пазара. "Ако някой е решил да си купи кола, едва ли ще се откаже заради 10 лв. по-скъпа такса"








Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
С екотаксата има някакъв минимален напредък (според мен смешен спрямо данъка). Кога общината ще помисли и за начина по който се изчисляват данъците .. Колкото по стар автомобил имаш - толкова по малък данък. Това намаление от 5 процента въобще не може да компенсира три пъти по скъпия данък спрямо старите автомобили. Една бърза сметка ... НОВ автомобил до 5г - 85КW х 1,85лв (цена за 1 киловат) х 2,8 (коефициент за старотс) = 440,30лв ... СТАР Автомобил над 15г със същата мощност 85KW х 1,85лв (цена за 1киловат ) х 1 (коеф. за старост) = 157,25лв ... Къде е стимула да си купиш нов автомобил със средната работна заплата в България. Тея смешни проценти при покупката на ново возило да си ги набутат някъде. В цяла Европа данъка на новия автомобил е по нисък от този на стария заради вредните частици.
Aнонимен
на 15.07.2015 г.
-1
 
 
Така е редно! Стъпка по стъпка. Сега Еко таксите, след това - данъците, после и гражданската да им вдигнат! Не е логично МПС 2009-2010 година с Евро5 Стандарт да плаща данък от над 400лв, а 25-30 годишни таралясници, под въпрос дали изобщо са изправни за движение да са социално защитени . И това за сметка на въздуха, който всички дишаме!
Aнонимен
на 15.07.2015 г.
+8
 
 
"... и постепенно автопаркът в България да се подмени." - това може да стане само ако жизнения стандарт на хората се вдигне и те имат средства да си купят нов автомобил, господа управляващи! Защо не помислите малко в тази посока, вместо да мъдрувате как да смъкнете още една риза от гърба на голия?!
+2
 
 
Как точно се разходват средствата от тази ЕКО такса? Как подобрява екологията, и дали това не е поредният начин да се поддържа по-голяма администрация за излишни дейности?
Когато знам какво ми е само аз си знам какво ми е! Жалери
на 15.07.2015 г.
+4
 
 
Едва ли подобни смехотворни промени, ще променят статуквото на пазара.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Футбол - други
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5589) 59%
Не (3061) 32%
Не мога да преценя (901) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: