![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Веригата с най-много магазини в България посочи точно колко са | ||||||
| ||||||
Благодарение на инвестициите във ВЕИ системи, в подобряване на енергийната ефективност, във въвеждане на СО2 базирани охладителни системи и на високоефективни ОВК решения, въглеродните емисии от дейността на Billa през 2023 г. са с 34% по-малко в сравнение с 2012 г. Спадът е особено впечатляващ при въглеродните емисии от хладилни агрегати. За изминалата година беше регистрирано намаление от 43% в сравнение с 2022 г. и от цели 78% спрямо 2012 г. Това са важни стъпки към постигането на амбициозните цели за ограничаване на парниковите емисии с 30% до 2030 г., спрямо нивата от 2019 г., и постигането на пълна климатична неутралност до 2040 г. Това са някои от акцентите от шестия Доклад за Устойчиво развитие на Billa България. Той обхваща периода 01 януари – 31 декември 2023 г. и е създаден на базата на доброволните GRI 2021 Standards и е съобразен с Директивата за корпоративно отчитане на устойчивостта, CSRD, на ЕС. 60% по-малко хартия за етикети Важна част от политиките за устойчивост на компанията, наред с повишаването на енергийната ефективност и използването на "зелено“ електричество, е и опазването на природните ресурси. През 2023 година успешно приключи проектът за замяна на хартиените етикети с дигитални. Благодарение на тази инвестиция от над 15 милиона лева, потреблението на хартия за етикети в магазините беше редуцирано с 60%. Друг важен ефект е и подобреното клиентско изживяване, тъй като електронните етикети се управляват централно и така се намалява възможността за грешка. По отношение на опазването на ресурсите, Billa стартира и програма за въвеждане на "умни“ системи за управление на водата, които за базирани на IoT технологии. Плановете на компанията са до 2027 г. всички магазини да са оборудвани с иновативната технология и така да бъдат спестени минимум 15% от използваната вода на годишна база. Инвестиции за близо 60 милиона лева През изминалата година общият обем на инвестициите на Billa България е от над 59 милиона лева. Освен в устойчивост, тези средства са използвани за експанзията на веригата и за подобряване на клиентското изживяване. През изминалата година бяха отворени 11 нови магазина, а 14 преминаха различно ниво на реновация. Благодарение на активното разширение на филиалната мрежа, към края на 2023 г. Billa e търговската верига с най-голям брой магазини в България – 158 към декември 2023 г. и 161 към октомври 2024 г. Тези магазини са разположени в 50 града като 5 от тях са нови за компанията. Откриването на нови филиали доведе и до ръст на заетите в компанията. Бяха открити над 250 нови работни места и така служителите на Billa в България към края на миналата година са повече от 5 100. |
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (9905) | 56% | ![]() |
Не (5960) | 34% | ![]() |
Не мога да преценя (1800) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg