ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Виолета Комитова: Гражданите ще контролират пътищата
Автор: Екип Plovdiv24.bg 19:11 / 16.06.2021Коментари (1)1970
©
Ще предложим мерки за подобряване на качеството на пътните ремонти и премахване на явлението "ремонт на ремонта“. Това каза в предаването "Лице в лице“ по БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството доц. арх. Виолета Комитова. Според нея качеството на новопостроените пътища и на пътните ремонти е много болен въпрос.

"Не можем да сложим всички пътища под един знаменател, но качеството е проблем, който касае цялото общество, защото те се правят с държавни средства“, коментира арх. Комитова. 

Според нея три са основните стъпки за решаване на проблемите. Те включват отпадането на процедурата "строителство на инженеринг“ и въвеждане на обществени поръчки за  избор на проектант, който да посочи точните количествено-стойностни сметки за проекта, за избор на надзор и на строител преди реализацията на проекта. Така фирмите ще се състезават при равен старт на база предварителните количествени сметки. Втората важна стъпка е строителни дейности да започват само след издадено разрешение за строеж, без значение дали са сгради или пътища, тъй като според Закона за устройство на територията липсата на такова  е незаконно.

"Натъкваме се на доста примери в това отношение. Прави се заради бързане, спестяване на време и други причини, а понякога, може би, и за усвояване на пари. Но това е абсолютно незаконно. По-добре да изчакаме дългия процес по издаване на разрешителното, да си проведем търговете и да започнем на чисто“, коментира министър Комитова.

Третото важно условие е засилване на контрола в рамките на гаранционния срок, който за новопостроени пътища е 7 години, а за основно ремонтирани - 2 години.

"Смятаме да имаме засилен контрол като след  въвеждането на път в експлоатация, в началото и в края на отсечката, се поставят указателни табели. На тях ще пише коя е фирмата изпълнител,  кога е въведен обектът  в експлоатация, срокът на гаранцията от дата до дата и телефон за оплаквания от граждани в МРРБ. По този начин в рамките на гаранционния срок ще използваме енергията на хората, които всеки ден дават сигнали за лоши пътища. Получаваме сигнала, насочваме го към фирмата и тя е длъжна да го поправи безплатно в полза на държавата. Така с лесен и елементарен начин ще засилим контрола по качеството“, посочи министър Комитова.

Като абсолютно неверни министърът определи твърденията, че иска да спре строителството на АМ "Хемус“.

"Като архитект искам да се случи АМ "Хемус“. Тя е на целия народ и моля партиите да не я приватизират, да не си издават нотариален акт за магистралата. Без значение кой е започнал и кой ще я завърши, да не се развява като знаме в предизборната борба. Аз не съм направила нито едно действие, с което да спра "Хемус“. Тя се строи. Нищо няма да бъде спряно. Сред моите приоритети в управлението –прозрачност,  законност, борба с корупцията, чрез подобряване на административната среда, не е да спра "Хемус“, категорична бе арх. Комитова.

По отношение на казуса със строителството на "Златен век“, регионалният министър подчерта, че скоро ще има решение, като е на финала изработването на становище от екипа на МРРБ.

"Консултираме се с 10 юристи, защото "Златен век“ е с дълга история, започнала от 1995 г. с градоустройственото решение, с множество други промени, инвеститори,  разрешителни за строеж,  с удължавания, спирания, с два закона, които са прилагани. Има и политици, замесени в тази история. Има и Столична община с много силно присъствие. Има много сериозни финансови интереси. Случаят е изключително сложен“, коментира Комитова.

Според мен г-н Беличев ще напусне след вписване на новото ръководство на "Автомагистрали" в Агенцията по вписванията, коментира още министърът. 

Като ръководител той е допуснал управленски грешки –раздадени са много аванси, в много големи размери на определени фирми, с което е възприет много голям инвестиционен риск.

Става дума за около 2 млрд.лв. – 1,5 млрд.лв. за пътища и около 300 млн. лв. за свлачища. Без обществени поръчки, без разрешителни за строеж, т.е. раздават се аванси, но не се знае кога ще започне работа. За укрепването на 84 свлачища авансите са дадени през декември, а досега имаме само едно укрепено свлачище. Година и половина е минала.

Рискът продължава да стои, защото парите са дадени, те са във фирмите, а  свлачищата не са укрепени. Считам, че г-н Беличев е допуснал грешки докато е управлявал дружеството“, посочи регионалният министър.

 

 








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
И как точно аз ще контролирам пътищата???
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
В столичния кв. "Младост 1" откриха труп на жена, има следи от насилие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5800) 58%
Не (3208) 32%
Не мога да преценя (947) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: