Вижте какво казват свидетели на адската катастрофа на АМ "Тракия"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
14:36 / 17.04.2013
5235
Повече от три часа продължи заседанието по делото за катастрофата на АМ "Тракия" с автобус на фирма "Ентуртранс". Въпреки, че част от свидетелите не се явиха в съдебната зала, ход на делото бе даден.

През днешния ден бяха разпитани двама свидетели. Според Христо Ковачев, който пръв заснел катастрофиралия автобус, ясно се виждало, че возилото не е било технически изправно. По думите на Ковачев, който е инспектор в сектор престъпления по пътищата към пловдивската полиция, Автобусът е бил обърнат на лявата си страна върху платното в посока София - Бургас. Преди да се отзове на сигнала за инцидента, той обследвал друго произшествие.

На мястото на трагедията, Ковачев заварил няколко души, които опитвали да помогнат на пострадалите. С негово решение, трафикът е бил отклонен 4 километра преди катастрофата. Пред съда, той обясни, че е прибрал и шофьора на автобуса в патрулен автомобил и пред него му е била извършена проба за алкохол с дрегер, която била отрицателна. Изпратена е и кръв за анализ.

"Успях да разговарям с него. Той каза, че няма обяснение какво точно се е случило", заяви Христо Ковачев. Според думите на шофьора, които той цитира, автобусът е станал неуправляем. Инспекторът допълни, че водачът е бил в шок и именно той е направил първия разговор с него.

"Искаше да помага на пострадалите, но агресията срещу него нарасна, което наложи и заключването му в служебния автомобил", каза още Ковачев.

Пред съдебния състав той заяви, че познава пътя много добре. По думите му, настилката не може да стане причина за подобрен инцидент. Установено е, че част от документацията като пътния лист и този за билетите е останала в автобуса. При пристигането си на мястото на инцидента, Христо Ковачев е използвал служебен фотоапарат, за да заснеме детайлите от мястото. Той твърди, че целият преден мост на превозното средство е бил в некадърни заварки. Частта е била и силно корозирала.

"Външният вид на автобуса лъже. Ако не беше обърнат, нямаше да мога да видя тази пародия. Техническото състояние на автобуса беше под всякаква критика", категоричен бе Христо Ковачев.

По време на разпита той заяви, че снимал преди машината да бъде преместена. Според неговите показания, дознателите са пристигнали на мястото на инцидента в тъмните часове на деня или няколко часа след катастрофата. Гумите на превозното средство били спукани, но имали грайфери. Ковачев е бил на мястото с двама свои колеги от Жандармерията, за чиито имена не можа да каже. Те обаче само регулирали движението. Христо Ковачев е абсолютно убеден, че на местопроизшествието следи от спирачен път не е имало.

На днешното заседание бе разпитан и Славчо Дюлев от фирма, занимаваща се с технически прегледи. Именно той е изпратил сигнал до прокуратурата след инцидента с информация, че техническото състояние на автобуса е причина за катастрофата. Според него, по автобусите на фирмата имало много работа. Информацията била споделена и на ръководителят на билетния център на фирма Ентуртранс и бивш шеф на ДАИ- Бургас, Николай Точев.

В съда Славчо Дюлев обяви, че отговорът на Точев по въпроса е бил: "Автобусите си имат технически прегледи. Шофьорите си носят отговорността." Дюлев твърди, че познава добре автобуса, които катастрофира на АМ "Тракия". Като професионалист по техническите въпроси той дори пътувал в автобусите на "Ентуртранс" и други фирми, с цел да установи тяхната изправност. За целта използвал лоша отсечка след Автогара - София, която показвала точно какво не е наред с машините. Той сигнализирал в Софийска градска прокуратура след инцидента в качеството си на гражданин. Дюлев изпратил и сигнал за още няколко тежки пътни инциденти у нас. Според него, промяна в системата на техническите прегледи трябва да има.

От защитата на подсъдимите поискаха да бъде изискана информация от Агенция "Пътна инфраструктура" относно ремонтите, които са правени на отсечката след инцидента.

Делото за катастрофата на автобуса на АМ "Тракия" бе отложено през ноември, след като съдът не успя да разпита вещите лица. Те бяха подали молби за отлагане на разпитите по здравословни причини. Разпитаните тогава четирима свидетели са разяснявали фактическата обстановка по време и малко след катастрофата. С обвинителния акт са повдигнати обвинения срещу собственика на фирма "Ентуртранс" Ениз Ченгел, шефа на транспортния отдел по време на инцидента - Николай Точев и шофьора Светослав Димитров.

Прокуратурата обвини подсъдимите, че са проявили престъпна немърливост при превоза на пътници, която е причинила смъртта на девет лица. Също така превозното средство не е било технически изправно и не е минало през нужните технически прегледи.

Утре в 10.00 часа трябва да бъдат изслушани и експертните лица.

Източник: Радио "Фокус"

Виж коментарите (0)

Още по темата (119):
04.03.2016 Интерпол издирва Ениз Ченгел с червена бюлетина
11.02.2016 Интерпол на помощ за издирването на Ениз Ченгел
10.11.2015 Изчезна собственикът на рейса, който погуби деветима край Пловдив
21.10.2015 ВКС потвърди присъдите за катастрофата на АМ "Тракия", при която загинаха 9 души
05.01.2015 Общо 25 г. затвор за катастрофата на АМ "Тракия" от 2011 г.
31.07.2014 Ченгел, Точев и Димитров съжалиха за случилото се на АМ "Тракия" през 2011
г.
Още новини от Национални новини:
Проф. Рачев каза за затопляне, но преди това ще е страшно
България отдава почит към най-големия си герой – 152 години от ги...
Километрична опашка по АМ "Тракия"
Кмет обяви днешния ден за неучебен
Предупреждения от първа и втора степен
НИМХ коригира прогнозата си за след снега: Не минус 15, а минус 2...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).