ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Вижте защо най-голямото горско предприятие в България е закупило 80 автомобила на по-висока от базовата цена
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:16 / 03.08.2023Коментари (0)5907
© Фокус
Има договор за доставка на 80 автомобила тип 4х4, модел "Дачия Дъстър“ за Юждоцентрално държавно предприятие – Смолян и той е сключен през месец май. Това каза за "Фокус“ директорът на Южноцентрално държавно предприятие – Смолян, инж. Здравко Бакалов, по повод въпроса на група депутати на ГЕРБ-СДС към земеделския министър Кирил Вътев, защо вместо да прекрати поръчка, най-голямото горско предприятие в България - Южноцентралното в Смолян, купува прескъпи автомобили.

Според народните представители, разликата между цената, която Южноцентралното държавно предприятие ще плати за 80 високопроходими автомобила, е с 648 000 лв. по-висока от продажната цена на тези автомобили.

В отговор на въпроса, инж. Бакалов заяви, че те са използвали информация от официалния сайт на "Дачия“, откъдето е взета цената за базовия модел. "Базовият модел е на определена цена, но всички т. нар. екстри или допълнителни оборудвания в автомобила се заплащат допълнително. За пример той посочи, че цвета на автомобила ако е различен от бял се заплаща 900 лв. над базовата цена.

При всички показатели, които са изпълнени, ние сме взели най-висок клас автомобили, плюс 4 летни и 4 зимни гуми, включени в цената на автомобила, плюс цените за доставка на заявени от нас адреси, плюс екотакси и разходи по транспорта. Така сумирано с всички екстри, както е разписано и в процедурата, тя е достъпна на Сайта на Агенцията за обществени поръчки и там може да се види, истинското оборудване на автомобила.

Така може да се остойности и се вижда, че цената, която плащаме не е висока. Просто базовия модел не отговаря на това, което ние ще получим. Това е и причината автомобилите да са с около 8 000 лв. по-скъпи от базовата цена. В тази цена се включва сензор за предните брони, подгряване на седалки, мултифункционален волан, навигация на български език на колата и други екстри.

Поискали сме и удължение с две години на гаранцията, което също оскъпява автомобила. Крайната цена е такава, каквато е в процедурата“, поясни инж. Бакалов.

На въпрос, защо още в началото са отстранени другите две фирми, участващи в обществената поръчка, инж. Бакалов обясни, има председател и членове на комисията по ЗОП. "Те са ги отстранили заради нередности, заради които най-вероятно са преценили, че не могат да продължат по-нататък процедурата. Щом фирмите не са обжалвали тяхното отстраняваме, значи най-вероятно мотивите на комисията са основателни. Те имат право да обжалват отстраняването им като фирма участник. Това е така с всяка процедура“, посочи инж. Бакалов.

Той уточни, че преди да обявят дадена процедура, правят маркетингово проучване на минимум 3-4 оферти от производители, независимо от марката. Там експертите дават становище и обособяват една средна цена, която се иска за автомобил за разрешение от министъра за обявяване на процедура. "Това е състезателна процедура и ние не може да заложим в самата процедура да искаме отстъпки. Тук печели най-ниската оферта и това е достатъчно изискване за защита на нашия интерес.

Обявена е процедура, цитирам по памет за 3,8 млн. без ДДС, а е сключена за 3,6 млн. и пак има занижаване на цената – не е тази, която ние сме обявили като начална за процедурата“, посочи директорът на ЮЦДП - Смолян.

Инж. Бакалов допълни, че все още не са получили новите автомобили. Те са използвали опцията да заявят автомобили, когато имат необходимост и при заявка, определено количество в едномесечен срок да бъде доставено.

Инж. Бакалов подчерта, че предприятието не закупува за първи път толкова много превозни средства. "ЮЦДП – Смолян има автопарк от над 720 автомобила и тези 80 са около 10 % от тях. Ако искаме да го подновяваме и поддържаме с нова техника, логиката е дори всяка година да взимаме по толкова автомобили, за да може за период от 10 години да се подмени автопарка. Амортизацията на МПС-тата е доста по-къса и половината са с изтекъл амортизационен срок, чисто счетоводно. Имаме над 720 моторни превозни средства за оперирането на нашата дейност, територията ни е на 4 административни области с 2100 служители на щат“, каза още директорът на ЮЦДП - Смолян.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Григор Димитров в турнири през 2024 година
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Издирват майка на две деца от София
Катастрофа с военнотранспортен самолет край авиобаза Граф Игнатиево
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: