© Plovdiv24.bg | | "Холдинг БДЖ" ЕАД закрива превоза на колетни пратки. За това алармира председателят на Синдиката на железничарите в България инж. Петър Бунев. Заповедта за закриване на дейността е подписана от двамата съуправители на предприятието "БДЖ - Пътнически превози" Георги Иванов и Георги Панчев на 18 ноември. В документа те нареждат да започне и процедурата за консултации за уволнения на засегнатите от закриването на "Колетна дейност". Тава значи, че началниците планират приемането на колети в гарите да спре от 3 януари 2011 г., тъй като срокът за уведомление за съкращенията е 45 дни, коментира Бунев. Закриването на "Колетна дейност" в "Холдинг БДЖ" ще намали приходите, но не и разходите на железницата, смятат експерти. Влаковете се движат празни и прикачването на фургон или ползването на 1-2 купета за колетни пратки от първия вагон не увеличава разходите. В същото време доста фирми и частни лица ползват железницата за изпращане на колети не само поради по-ниската цена, но и заради най-бързия срок за доставка. По влаковете се транспортират колети с тегло до 35 кг единия и 300 кг общо за пратката, докато повечето куриерски фирми отказват големи обеми или ги приемат срещу много по-високи такси. Създаването на две отделни дежурства за пътнически и товарни превози под шапката на "Холдинг БДЖ" е стъпка към приватизацията или включването на частни фирми към компанията за товарните превози. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Пенчо Попов по Дарик радио. Преди кризата е имало интерес от германски и от австрийски железници, но в момента те се въздържат от подобна стъпка, каза Попов. Той обясни, че в момента има забавяне на изплащаните ваучери за храна на хората от БДЖ. |