Влакът потегля: Борисов определя правилата на пътниците, Костадинов оспорва маршрута, от ИНТ ще са кондуктори
Борисов определя правилата на пътниците, Костадинов оспорва маршрута
В купетата на ПП и ДБ се оказаха 5 дублирани билета, ИТН обяви, че ще е кондуктор.
Изборите минаха, а с тях завърши и раздаването на билетите за влака на властта. Повечето си ги купуваха електронно, пише "Стандарт".
Въпреки очакванията, че носталгията по висене на касите ще проработи, нито имаше опашки по гарите, нито имаше навалица по кафенетата около тях.
Леко ремонтираният и излъскан от обещания влак вече е композиран на 49-тия перон с 6 вагона, като последния бе добавен в последния момент. Изненадващо се оказа, че за него са си купили билети хората на Слави.
Първият ВИП вагон отново е запазен за ГЕРБ
С две купета е по-широк от предишния, заради 30 000 чисто нови продадени билети. Борисов е на първата седалка, държи и най-големите преференции в София. Този път бившият премиер задмине дори популярния рапър Ицо - Хазарта, който традиционно събира рекорден интерес на певческите и политическите си концерти.
Броят на преференциите постави в конфуз ГЕРБ кой точно трябва да седне до Борисов, защото се оказа, че безспорният фаворит по преференции е някоя си Славена Точева от село до Варна. Явно амбициите й са национални, защото от родното си село тя е взела само 1 билет, но в голямата Варна са оценили таланта й над 10 000. Което пък е два пъти повече от тези за началника й - заместник-председателят на ГЕРБ Даниел Митов. Той също чакаше билети от морската столица.
За разлика от първия вагон, където цари оживление, във втория е настанала непоносима тишина.
Разбираемо е, защото две от партиите помолиха ръководството на политическата железница да слепи два вагона, за да им е широко и комфортно с идеята да определят правилата във влака.
Оказа се обаче, че билетите са за тях са намалели с повече от 70 000 и затова получиха вагон с цели 9 места по-малко. Нещо повече- не случиха и на съседи, с които да си приказват - отпред за партийните им врагове от ГЕРБ, отзад са идейните - от "Възраждане".
На всичко отгоре, още при влизането във влака, лумна приятелски огън. Оказа се, че има дублирани билети и петима от хората на ПП напуснаха влака, а на местата им удобно се настаниха хората на Христо Иванов.
Играчката загрубя. Купетата се разделиха, перденцата се спуснаха и във всяко от тях започнаха да си шушукат и да чертаят разделителни линии, за да се движат в общите пространства без да си пречат.
"Възраждане" успя да премести вагона си напред до трето място. Колкото и да е широко пространството, то обаче винаги е тясно за размаха на Костадин Костадинов. Той е сам в купето, за да има време да мисли стратегии как да мине референдума с еврото, и как да излезем от НАТО.
Макар да е в четвъртото купе, никой в ДПС не страда, че не е близко до локомотива.
За пореден път не само събраха необходимите билети, но се оказа, че даже са им в повече. Пък и всички пътници от досегашните влакове са наясно, че машинистът няма да отлепи от гарата докато не си свери часовника с хората на Доган.
Най-радостно настроение цари в купетата на петия вагон - този на БСП. Макар билетите да са с над 20 000 по-малко, никой не си прави труда да ги брои. Всички са отворили прозорците и махат победоносно на перона. Там стоят ядосани доскорошните им другари от Левицата, които имаха големия мерак да возят на опашката на влака. Но останаха да чакат регионалния.
Вместо тях обаче в купетата вече са се настанили оцелелите от ИТН в катастрофата с предишния влак.
До последно купетата бяха обзаведени според желанията на Стефан Янев, но в новите инструкции на железопътната инспекция се записа, че от гледна точка на сигурността се допуска един генерал.
Напразни се оказаха страховете на мнозина от пътниците, че компанията в края на влака ще смущава съня им с чалгарски песни. Още в първия ден след вота Слави Трифонов разкри новата си роля. Ще е контрольор, сиреч кондуктор. Той вече започна да обикаля из купетата, за да оглежда обстановката.
Влакът се напълни, но още не тръгва. Няма още описание на маршрута. Екипът от машинисти също се пази в тайна от ръководството на политическата железница.
Докато всички чакат свирката на влака
Борисов взе мегафона и привлече вниманието им. Не остави капка съмнение кой е новият стар началник.
Подробно започна да разяснява правилата за движение като им припомни, че знае добре как да организира и контролира подаването на информация на пътниците.
Обяви, че е готов да преговаря за кабинет с всички политически сили, дори с Възраждане. Покани в неговото купе на среща за правителство дори президента с всичките си служебни министри.
За да привлече вниманието на разсеяните пътници, началникът на влака заяви, че е готов да поеме отговорност и за безопасността на пътуването. В противен случай ги предупреди, че може да има нова влакова катастрофа, което ще срути и без това незавидното реноме на политическата железница.
Изискането му всички купета да спазват качество и култура на поведение засега не се приема на сериозно. Особено от вагона на ПП. Освен че оспориха новата му длъжност, те си имат своите проблеми. Кавгите и обидите в коалицията вече се чуват и на перона.
От вагоните на Възраждане също се носят различни правила за движение. Там пък се оспорва маршрута на влака с аргумента, че на запад релсите са построените от времето на ГЕРБ и имат нужда от ремонт, а на изток - те са вечни и неразрушими.
От надзора на железницата направиха забележка на Борисов като го упрекнаха, че не спазва установения ред за пътуване, а иска да смеси в купетата изпълнителна с президентска власт. Това нямало да е безопасно за пътниците.
В настъпилото безвремие едни от пътниците кротко си спят по местата, други редят пасианси, а трети се крият по кьошетата, за да се договарят да си разменят купетата. Повечето обаче са се запътили към вагон-ресторанта, където по традиция цените са народни. А вече има и безплатни изпълнения.
След като 100 видни интелектуалци излязоха с призив, че европейските партии трябва да направят кабинет стана ясно, че една от тях - Богдана Карадочева, вече е на разположение във вагона. А незабравима й песен -"Ако до всяко едно добро същество застане поне още едно" вече разтапя сърцата на Добрите сили във втория вагон. И ги кара да си спомнят за времето, когато със СДС бяха едно.
Дано, дано, дано..... Това е новият химн, който оглася всички купета на влака като приветствие за току що пристигналия нов американски посланик. В очакване на новия кабинет, но и на страстната седмица.