ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Внимавайте с рекламите на продукти за отслабване!
Автор: Пламена Николова 08:47 / 30.01.2020Коментари (0)1780
©
Обещанията за бързи резултати при употребата на различни продукти за намаляване на теглото, премахване на болки или подобряване на кондицията могат да бъдат подвеждащи.  

"Тогава, когато практиката десетки години назад е показвала, че определени ефекти, като например бързото отслабване, могат да бъдат постигнати, но това става само с желязна воля, определени диети и никога с няколкодневното използване на хапче, лепенка, дъвка или нещо подобно, не бива да се предоверяваме.“ За това предупреди по Нова телевизия председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, като потвърди, че институцията продължава да осъществява контрол и да реагира на жалби и сигнали от граждани.  

Маргаритов препоръча критичност към подобни оферти. "Напоследък, особено в онлайн пространството, има доста такива, за мен лично, заблуждаващи послания, които предизвикват хората да обърнат внимание на определени продукти – основно поради това, че те имат бърз, чудодеен ефект“, коментира той.  

Практиката показва, че често страниците за поръчка на такива продукти са регистрирани в трети страни, а търговецът невинаги може да се открие и да му бъде ангажирана отговорността. "Ако търговците са регистрирани в държава от Европейския съюз, сега вече ще бъде по-лесно, тъй като и нашата Комисия в някаква степен, а и сродните ни институции от другите държави членки, ще имат функции при определени обстоятелства да разпореждат премахване на такова електронно съдържание и това би предпазило потребителите в доста по-голяма степен“, добави Маргаритов. Става дума за трансгранични нарушения на потребителското право, които могат да увредят колективните интереси на потребителите в поне две държави членки или да засегнат потребителите в най-малко две трети от държавите членки, които заедно представляват най-малко две трети от населението на Съюза.  

"Проблем е и че тези оферти създават у потребителите една заблуда и понякога хората, експериментирайки с подобни продукти, могат да предизвикат определени рискове за здравето или дори за живота си“, акцентира Маргаритов. 

КЗП има произнасяния за наличието и забраната на нелоялни практики при подобни случаи. Например, при предлагането на лепенки за отслабване. Продуктът е трябвало да съдържа кафяви водорасли с голямо количество йод, който да засили метаболизма и да доведе до намаляване на теглото. "Отделен е въпросът, който вероятно по-добре биха могли да изяснят специалистите в тази област – ако въпросното вещество се съдържаше в продукта, това нямаше ли да води до някакви други, здравословни рискове за потребителите. Но заедно с Изпълнителна агенция по лекарствата чрез лабораторни изпитвания установихме, че то изобщо не се съдържа в тези лепенки. Така със съвместните усилия на двете институции се стигна до забрана на нелоялната практика“, посочи председателят на КЗП.  

Маргаритов обясни, че когато се използват популярни личности без тяхното знание и съгласие, посланията също могат да бъдат разгледани като нелоялни търговски практики и спекулация с личната неприкосновеност на хората, гарантирана по Конституция.

Според него може да има и коректни реклами, но по думите му те по-скоро биха касаели продукти или процеси, които имат по-дълго развитие във времето, доста по-сложни са и изискват от самия човек да положи някакви усилия. "Когато се очаква той само да изпие едно хапче или само да залепи една лепенка, най-вероятно "професорът“, който го препоръчва, всъщност изобщо не е професор и може би даже и не съществува такава личност“, посочи председателят на КЗП. Той препоръча, ако се търсят мнения в социалните мрежи, те да са от близки хора.   

При съмнения потребителите могат да подават жалби в КЗП. "Особено когато видят, че нещо, което се представя с герои с български имена, които рекламират подобни продукти и същевременно някъде другаде се натъкнат в чужд електронен магазин или сайт на същите хора, само че вече с други имена и други националности, да сигнализират, за да може под формата на трансгранично сътрудничество между контролните органи тези нарушения да бъдат установявани и забранявани“, завърши Маргаритов.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Водна криза
Кауза Колежа
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: