ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Возят ни таксита фантоми
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:13 / 25.04.2012Коментари (2)2309
© Plovdiv24.bg
Вратичка в Закона за автомобилните превози разтяга връзката превозвач-шофьор, като по този начин подборът на водачите е почти неконтролируем. Това стана ясно на проведена кръгла маса за обсъждане на проблемите, свързани с таксиметровите превози. На срещата зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев, депутати от комисията по транспорт в парламента, шефове на КАТ, както и представители на браншовите организации, се обединиха около мнението, че държавата не осигурява достатъчно ефективен контрол върху този тип превози. 

Порочната практика се крие в текст от закона, който позволява услугата да се осъществява от лицензиран превозвач или от "водач за собствена сметка". Това уточнение позволява на всеки, регистрирал се като юридическо лице по Търговския закон, да извършва дейността. Чрез фирмата превозвач вземат таксиметрови автомобили на лизинг, които най-често отдават под аренда на други водачи, които на свой ред регистрират свои фирми. Никой не пречи на последните да повторят процедурата и да преотдадат автомобила на трети човек. По този начин се получава омагьосан кръг, а връзката шофьор-превозвач се губи между няколко посредници, обясниха представители на браншовите организации. По думите на Камен Кичев абсолютно недопустимо е хора, които са осъждани и такива, които са дори с отнети книжки, да возят пътници. Зам.-министърът обеща това съвсем скоро да се промени.

Държавните органи обсъждат и конкретни изменения при облагането на превозвачите. Основна мярка, която трябва да изкара нелегалните водачи "на светло", е връщането на патентния данък. Вече са провеждани срещи между законодателите, КАТ и Националния съюз на превозвачите.

"Вървим в правилната посока във взаимното информиране за поведението на шофьорите", заяви Пламен Крумов, председател на браншовата организация. По негови думи съществува и друга порочна практика, която ощетява държавния бюджет. Таксиджиите се регистрират и в края на годината, когато е отчетният период за юридическите лица, закриват дейността си. През следващата година същите създават нови фирми и по този начин се скатават от плащане на данъци.

Според Крумов с падането на патентния данък през 2007 г. "се е легализирала перфектна манифактура за легализиране на нови и нови фирми, върху които на практика няма контрол", а след отпадането на налога лошите практики в сектора растат лавинообразно. Зам.-министър Кичев каза, че този въпрос ще се обсъди с Министерството на финансите, специално за времето, за което ще се издава документът.

Представители на таксиметровите компании поискаха да се помисли за това да отпадне задължението автомобилът, който управляват, да не е на повече от 10 години, но Кичев заяви, че едно евентуално отстъпление, свързано с възрастта на автомобилите, ще е крачка назад и от това ще бъдат ощетени най-вече потребителите. От бранша дойде и предложението освен максимална цена на километър, която беше въведена миналата година, да бъде въведена и минимална тарифа за услугата.


Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
+3
 
 
Аз съм ЗА тези промени,защото и аз съм потърпевш,макар че съм таксиметров шофьор!Не може,като спра в капана или на автогарата,да ме карат да изчезвам и едва ли не да налитат на бой,долните измамници!Гараджиите,и измекярите в капана(широкото) са най-долните помпаджии в тоя град!Не допускат никой да стъпне на "тяхното" място.Хора запомнете,не се качвайте на коли без,или със съмнителни стикери!В капана лично съм виждал как спира кола без стикери,и лепка магнитните лепенки - ментета на известна фирма в бранша!Та съм с 2 ръце ЗА това,да не могат да карат таксита осъждани вече престъпници!Но за това автомобила да е на максимум 10 годниси съм против!Това няма да ощети пътниците.В момента карам шкода фабия,но ако отпадне възраста на автомобила,ще се кача да карам БМВ -5та серия!Айде кажете ми сега на кой от двата пътника ще се чувства по удобно?Просто обаче не мога да си позволя 4 годишно бмв да го направя такси(макс 4 години за първа регистрация като так.автомобил)но това ако отпадне взимам едно 7-8 годнишно Е39 и си свиркам.Другото е че клиента няма как да е ощетен,при положение че той избира каде да се качи(самия автомобил,не шофьор)!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Тя се завърна
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Дублиращ отбор на ПФК Ботев
Футбол - други
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: