Връщаме мотрисите Siemens на 1 януари, БДЖ няма 15 млн. евро

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (13)
11:18 / 06.12.2011
6877
Връщаме мотрисите Siemens на 1 януари 2012 г., защото БДЖ няма ресурс, откъдето да извади 15 млн. евро и да плати на облигационерите, отпуснали кредита за доставката на чисто новите електрически мотрисни влакове Siemens Desiro.

Миналата седмица транспортният министър Ивайло Московски отиде на преговори в Берлин, където опита да разсрочи плащането по заема за влаковете, защото в противен случай БДЖ ще трябва да ги върне обратно. Той успя да намали дължимата до края на 2011 г. сума от 24 млн. евро, но въпреки това железницата не разполага с ресурс за тази вноска. Ние толкова пари нямаме и няма откъде да ги извадим, каза председателят на борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.

Сделката за тези влакове бе подписана през януари 2005 г. По нея бяха доставени 25 електрически мотриси на обща стойност 229,5 млн. евро.

Българските железници финансираха покупката без държавна подкрепа. Срокът за погасяване на кредита бе 7 години с една година гратисен период за главницата и лихва 6.47% годишно.

На този етап финансовият министър Симеон Дянков е категоричен, че няма да отпусне държавни пари за спасяването на мотрисите, защото железниците нямат право на такава помощ. Той също не е склонен да позволи осигуряване на мостовото финансиране в размер на 140 млн. лв., защото досега реформите в БДЖ по-скоро буксуват, отколкото се случват. Кредиторите на компанията, които са изчаквали отпускането на заема от Световната банка в размер на 460 млн. лв., също са разколебани и постоянно питат БДЖ кога ще започнат да получават забавените си пари. Дългът на компанията е около 800 млн. лв. и някои от кредитите не са обслужвани от две години, каза шефът на БДЖ в отговор на искането на транспортните синдикати да бъдат заделени 2,3 млн. лв. за забавени от преди година плащания за купони за храна на служителите.

Дори заплатите на служителите за декември да бъдат задържани, те възлизат на не повече от 7 млн. евро. Планираната продажба на стомана и скрап не се е случила, тъй като цените на метала падат на световните борси и исканата минимална цена се оказала твърде висока. Все още не е стартирал и търгът за продажбата на 900 вагона.

Източник: в. "Монитор"


Виж коментарите (13)

Още по темата (413):
21.01.2025 Министърът на транспорта: В БДЖ ще има уволнения при първо нарушение
14.01.2025 До края на 2025 два пъти ще увеличават заплатите в този сектор
23.12.2024 Отмениха влакове от и за Пловдив
15.12.2024 Много промени в БДЖ от днес, засягат всички пътуващи
11.12.2024 БДЖ въвежда нова билетна система 
10.12.2024 Директният влак между Пловдив и Русе се запазва, пътят ще е минимум 7 часа
Още новини от Национални новини:
Психиатър: Тревожните разстройства нарастват, както и аутизмът пр...
Сиромахов: Най-зловещата щета, която комунизмът нанесе, е че пост...
Дадоха на съд Димо Алексиев
Премиерът разпореди МВР, НАП, АПИ и Митниците да затегнат контрол...
Бизнесът търси строители и шивачи, а гимназиите предлагат рестора...
Президентът със съмнения: Продължава да се внася руски газ в Бълг...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).