Всеки втори не се интересува как да гласува

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
16:21 / 20.10.2012
1952
47% от българите твърдят, че не търсят информация за избирателните си права, а 12% нямат никаква представа какви са те. По-често от останалите това са възрастните над 60 години, хора с основно и по-ниско образование, жители на областните градове и негласуващи. Това сочат данните от последното национално представително проучване на Националния център за изучаване на общественото мнение (НЦИОМ), поръчано от Централната избирателна комисия (ЦИК).

С реда за включване или изключване на избирателя от избирателните списъци напълно запознати са 34 на сто, отчасти - 39 на сто, и 27 на сто изобщо не знаят нищо по въпроса. Една пета от избирателите все още не знаят с какъв знак се отбелязва вотът.

Хората, които търсят информация за правата си като избиратели, посочват няколко основни информационни източника. За 21% основен източник на информация е телевизията, за 12% - предизборните информационни блокове в медиите, и за 10% - интернет.

Според Ралица Негенцова, говорител на ЦИК, ще се търсят алтернативни начини, за да се информира обществото за избирателните му права.

ЦИК все още не е решила как ще тълкува Закона за референдумите, тъй като за ЦИК ще "има референдум" едва когато Народното събрание насрочи дата за това.

Източник: в. "Монитор"


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Кирил Петков за Лорер и Божанков: Те бяха предупредени! Съдбата н...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).