© Plovdiv24.bg | | Снимка: Архив. | Втори опит за вземане на проби от вложените материали в строителството на магистрала "Тракия" ще бъде направен днес, съобщиха от Министерството на регионалното развитие. Причината е, че на 19 април дъждът осуети взимането на материали за изпитване.Пробите ще бъдат взети от експерти на Дирекцията за национален строителен котрол (ДНСК) и представители на лаборатория, която е била избрана чрез обществена поръчка. Името на лабораторията не е посочено в съобщението.
Пробите ще бъдат взети от участъка от Стара Загора до Нова Загора, който се изгражда от "Магистрали Трейс". Проверката се прави, след като БСП обяви, че този участък от магистрала "Тракия" се строи с пепел, позовавайки се на лабораторни анализи. След това обаче от лабораторията към Университета по архитектура, строителство и геодезия отрекоха да се използвали думата "пепел", както и че не е ясно представеният им за изследване материал откъде точно е взет.
Междувременно консултантската компания "Строл 1000 - СКЛ консулт" също обяви за проблеми със строителството на магистралата. Компанията е била наета от Министерството на транспорта по време на управлението на тройната коалиция и според обясненията на сегашните управляващи не е представила лабораторни анализи и експертизи от изпитване на материали, които да подкрепят твърденията й за некачествено строителство. След анализа на "Строл 1000 - СКЛ консулт" транспортното министерство прекрати договора с компанията и обяви нова обществена поръчка за избор на консултант.
След тези констатации и публикации в пресата от Генерална дирекция "Регионална политика" на Европейската комисия са направили запитване до българските власти какво отношение са взели по изнесените информации. Причината е, че довършването на автомагистралата се финансира от Кохезионния фонд на ЕС по оперативна програма "Транспорт".
Към момента строителството на магистрала "Тракия" върви по-бързо от предвидения график, каза миналата седмица министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Строители обаче се оплакаха, че от началото на 2011 година не са им превеждани средства за изграждането на магистралата. Според министър Плевнелиев на компаниите им е платено всичко съгласно представените от тях сертификати.
Данните в публичния модул на информационната система за еврофондовете (ИСУН) показва, че Агенция "Пътна инфраструктура" е получила близо 60 млн. лв. за строителството на магистралата, което е под 10% от одобрения бюджет в размер на 700 млн. лв. Няма информация какви средства са платени на фирмите.
Източник: в. "Дневник" |