Вълчев: Учениците няма да се минат, ако четат повече, матури ще има

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
13:03 / 28.11.2020
6354
В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората. Това заяви в "Денят започва с Георги Любенов" министърът на образованието Красимир Вълчев.

"Училищата малко или много са рискова среда. Те са среда на многочислено и многочасово взаимодействие на множество хора. Сега най-важното е да съхраним здравето и живота на нашите съграждани, и в това число и на учителите, най-важното е да намалим натиска върху здравната система", категоричен бе Вълчев.

Министърът на образованието каза, че системата е била готова за превключване в електронна среда, но все пак дистанционното обучение не компенсира на 100% присъственото обучение.

Министърът посочи минусите на дистанционното обучение - неефективността на педагогическото взаимодействие, натрупването на психологическо напрежение върху децата, обездвижване, десоциализация, и минуси в чисто обучителната част.

"Колкото са по-големи учениците, колкото са по-ангажирани с ученето, толкова са по-малки загубите и обратното. При по-малките ученици, по-малките деца е неефективно да стоят много време пред екрана, трудно е да ограмотяват децата в първи клас ефективно от разстояние", каза Вълчев.

Той отбеляза, че обучението от вкъщи изисква участието на родителите, когато става дума за малки деца, но това невинаги е възможно. Вълчев подчерта, че и за учителя е трудно да осъществява ефективно педагогическо взаимодействие.

Министърът на образованието посочи, че дистанционното обучение също има своите предимства и учителите са се научили да ги използват. Голяма част от учителите са започнали да използват много по-иновативни методи, защото ситуацията го е наложила.

"Ако гледаме само от гледна точка на правото ни на здраве, решението е едно - затваряме всичко, за съжаление живеем в свързано общество, в което имаме много цели, не искаме да убием икономиката, не искаме да обречем децата на образователни недостици. Аз като министър на образованието съм длъжен да бъда гласът на образованието, на правото на образование, да кажа, че най-ефективно е присъственото обучение, но доколкото е разумно. В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората", каза Вълчев.

Министърът подчерта, че училищата събират много хора на едно място, свързват малки мрежи в голяма мрежа, но това се случва и в големите предприятия.

Той посочи, че изпити и матури след 7 и 12 клас ще има, като невзетият учебен материал лесно би могъл да бъде изключен от подготовката на учениците. "Изпитите не трябва да изпитват за наизустяване, а за натрупани умения през 12-годишния период на обучение на учениците. Учениците дори и да четат повече няма да се минат", категоричен бе образователният министър.

Виж коментарите (0)

Още по темата (17090):
28.11.2024 РЗИ Пловдив: Намерете собствен метод за превенция срещу грипа
28.11.2024 Кантарджиев: Грипът те поваля на легло от 2 до 4 часа
25.11.2024 Лекар посочи какво да правим за силен имунитет
25.11.2024 Експерт: Има много засилен интерес към назалната ваксина за деца
23.11.2024 Лекар: Сега върлува един много неприятен вирус
15.11.2024 Д-р Бацелова: Новият подвариант на COVID-19 e по-заразен, но няма повод за паника
Още новини от Национални новини:
Даниел Лорер даде "обяснението, което дължи" след поисканата му о...
Наречен "политическа проститутка" с първа реакция
Радан Кънев: ПП и ДБ направиха груба и трудно поправима грешка
Ученик взе в ръката си граната, после звънна в полицията
Световноизвестен архитект разработи визия за Бузлуджа като светов...
Петков: Беше чест да работя и с двамата, но решението е окончател...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).