В преговорите, които заедно с финансовото министерство водихме с всички асоциации на таксиметровите компании, срещнахме тяхното съгласие и мнение, че за тях това е най-приемливият вариант за облагане, каза Московски. При другата възможност - монтиране на касови апарати, свързани онлайн с НАП, както това стана в цялата търговска мрежа, винаги ще се търсят начини за укриване на приходи и надписване на разходи и ще се навлиза в една безкрайна спирала за доказване кое е разход, кое не е и пр., коментира още транспортният министър. Предполагам, че всички въпроси ще бъдат изчистени скоро и патентният данък ще влезе в сила от Нова година, заяви Московски.
Ако успеят да въведат патентния данък за такова кратко време, ще е добре за целия бранш. Това заяви Людмил Лазаров, шеф на най-голямата таксиметрова компания у нас - "О.К.Супертранс". Патентният данък пасва най-точно на нашата дейност, заяви той. Това е авансов налог, който е справедлив, защото ще стимулира таксиметровия водач да работи съвестно, каза Лазаров. Целта е да бъдат дефискализирани таксиметровите апарати, за да спрат опитите за укриване на обороти, а всяко такси да излезе на улицата, след като си е платило патентния данък, обясни Людмил Лазаров.
Източник: в. "Стандарт"