По-рано разходите по морския участък от тръбата бяха оценени на 10 милиарда евро, а строежът на територията на Европа трябваше да струва 6 милиарда евро. Това означава, че спрямо първоначалните оценки стойността на газопровода се е увеличила с 47% до 23,5 милиарда евро.
Около присъединяването на Крим към Руската федерация някои експерти коментираха, че корекция на морското трасе през полуострова би свалила цената на морския участък значително.
Сухопътният участък на тръбата само на българска територия се оценяваше на поне 3.7 млрд. лева без в него да е включена цената на тръбите, обясниха преди няколко месеца от проектната компания "Южен поток България".
Строител на морската част на тръбата от руския град Анапа до района на Кара Дере край Варна е компанията "Южен поток транспорт". Половината от собствеността в нея е на "Газпром", 20% държи италианската "Ени", а по 15 на сто си поделят германската "Винтерсхал" и френската EDF.
Още по темата (157): | |