ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
За близо 90% от българите здравословното хранене е важно | ||||||
| ||||||
Проучването, инициирано от Лидл България, се проведе през януари от изследователската агенция Blue Point в партньорство с Медицинския университет "Проф. д-р П. Стоянов“ – Варна, Национална асоциация по практическа диетика и интегративна медицина (НАПДИМ) и Асоциация "Родители“. Изследването дава старт на дългосрочна кампания на Lidl под надслов #ХраненеСмисъл. Целта на смарт ритейлъра е да постави основите на сериозен и систематичен обществен разговор по темата за осъзнатото хранене, който разглежда аспекти от грижата за здравето на хората, както и какво потребление е по-щадящо за планетата. "В самото сърце на нашия бизнес е добрата храна – с мисъл за хората, но и с мисъл за природата“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. "Темата за осъзнатото хранене е съществена част от стратегията за устойчиво развитие на Lidl. От години работим, за да осигурим по-качествени, здравословни и устойчиви хранителни продукти на достъпна цена. И тъй като всеки ден достигаме стотици хиляди клиенти, нашата кампания #ХраненеСмисъл ще популяризира осъзнатото хранене. Нейното начало поставяме с националното представително проучване, което "надниква“ в нагласите и навиците за хранене в България. Резултатите са обнадеждаващи. Те говорят за все по-внимателно отношение към храненето у нас, а ние се гордеем да допринасяме към тези положителни промени с избора, който предлагаме на потребителя. С Lidl потребителите могат да пазаруват умно, а ХраненетоСмисъл е лесно постижимо – качествено, вкусно, достъпно и близо до хората.“ Според данните от проучването 55,6% определят здравословното хранене като разнообразно. Българите проявяват загриженост към опазването на околната среда в контекста на храненето, като тази тема е важна за 68,3% от анкетираните. Значителен дял – 64,4% – декларират, че най-често купуват хранителни продукти от хипермаркетите, а 26,6% – от малките квартални магазини. "Има съществена положителна промяна в навиците и нагласите на хранене на българите през последните три-четири години, но все още липсва достатъчна информираност. Затова смятам, че кампанията #ХраненеСмисъл идва съвсем навреме, за да отвори широк обществен разговор за ролята и бъдещето на осъзнатото хранене, което подпомага човешкото здраве, както и здравето на нашата планета“, каза Юлиян Добрев, управляващ директор на изследователска агенция Blue Point. В проучването на Лидл България 47,4% отговарят, че спазват определен хранителен режим. При промяна на хранителите навици най-голям е делът на онези, които ограничават захарта (48,4%) и в много по-малка степен месото (11,5%) и солта (3,3%). Прави впечатление, че по отношение на храненето хората най-често се информират от източници в интернет (67,1%), а 28,3% от запитаните се допитват до мнението на лекарите. "За нас е силно положителен резултатът, че българинът се интересува от здравословното хранене и има желание да е здрав и в добра форма. За съжаление, виждаме редица погрешни вярвания и митове, които следва и които го саботират.“, споделя проф. д-р Дарина Найденова – председател на Национална Асоциация "Практическа диететика и интегративна медицина" (НАПДИМ). "Нашата цел е да подобрим информираността, касаеща здравната култура и в частност културата на хранене.“, допълва още тя. Според проучването на хранителните навици само 31,6% от родителите поставят ограничения в храненето и на децата, като с най-висок дял са онези, които се стремят да намалят приема на захар и захарни изделия (61,3%). Малкият дял на родители, които налагат разумни ограничения в диетата на своите деца, означава, че мнозинството семейства пропускат възможността да изградят у подрастващите навици на осъзнато хранене. "Да се обединим и да работим в посока здравословно и балансирано хранене е много важно и фокусът на Асоциация Родители е именно върху децата и родителите им - какво може и какво трябва да се направи, за да бъдат подкрепени, информирани и да имат възможност да избират храна, която е достъпна, здравословна, близка до нас и пазеща природата.“, споделя Яна Алексиева, изпълнителен директор на Асоциация Родители. "Важен е разговорът с децата ни, но и ние като родители да им показваме своя личен пример. Направеното изследване е чудесна първа стъпка, която дава посока на работа, но и картината, че в България с малко повече усилия е възможно да се върнем и да сме близо до природата и нашата, местна храна.“, допълва още тя. Още през 2017 г. на глобално ниво Lidl става първата верига на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработва цялостна стратегия за намаляване на солта, захарта, остатъчните вещества, замърсителите и добавките в асортимента от своите собствени марки. Като взима под внимание последните глобални научни изследвания на водещи експерти в областта, смарт ритейлърът наскоро обнови своята Политиката за осъзнато хранене, в която компанията вече свързва храненето и с грижата към планетата. Тя се основава на научнообоснования модел за планетарна хранене: балансирана диета, която включва консумация на продукти с малък въглероден отпечатък като плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, варива, ядки и ненаситени мазнини, както и умерен прием на риба и морски дарове, птици, червени меса, картофи, млечни продукти, захар и наситени мазнини. *** За Лидл България Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 124 магазина в 54 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета