ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
За да държат ниски цени, ресторантите пазаруват евтина храна
Автор: Екип Plovdiv24.bg 23:07 / 09.11.2023Коментари (3)2259
©
Печалбите на ресторантьорския бизнес не са се върнали към нивата преди Ковид пандемията. Сред основните проблеми е липсата н персонал.

"Липсата на обучени кадри е голяма и този недостиг води до пренебрегване на критериите за квалификация, което "като лавина принизява качеството на туристическия продукт", каза ас. Желязко Каракашев, преподавател в Колеж по туризъм - Варна.

"Това води и до загуба на печалба", добави  шеф-готвач Георги Котев пред Bloomberg TV Bulgaria.

Двамата съоснователи на Chef & Gastro подчертаха, че това принизява качеството на туристическия продукт.

"Мениджърите трябва да се осъзнаят колко знаят и колко не, а не само да се оплакват от липсата на добър персонал. Мениджърът прави квалифицирания персонал - той води нещата, организира обучението на персонала", коментира Котев.

Той добави, че мениджърите трябва да започнат да осъзнават, че най-ценния актив на един ресторант е точно персоналът, а той не може да бъде мотивиран само със заплата.

Повечето ресторанти опитват да компенсират по-слабите приходи с промяна на цените в менюто, но често това се прави по грешен начин, без анализ на цените, как да се оптимизират разходите, кои артикули в менюто се продават добре и кои не и как това може да се промени.

"В ресторантьорството два са големите фактора - цената на стоките и работната ръка. Трябва да започнеш да оптимизираш оттам и чак накрая да повишаваш или намаляваш цените", каза Каракашев.

"От избирането на продукта до масата има много звена, които трябва да се покрият. За да може да сме атрактивни на пазара, повечето ресторанти избират евтиното, без да си дават сметка, че това означава и по-малко приходи за българското селско стопанство", добави Котев.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 10.11.2023 г.
+4
 
 
Големия фактор в ресторантите е огромната печалба, която всеки чобанин иска да лапне. Това е причината за гадната храна която се предлага. Освен това всеки иска да продава супи, скара, готвени, пици, суши и риба, за да привлече колкото може повече клиенти, а такъв асортимент не може да го поддържаш и да е винаги прясно. Затова хората или правят бургери или предлагат риба или национална кухня. Тук във всеки ресторант то дават един "некерман" за разглеждане където има от пиле мляко, обаче всичко е старо.
Aнонимен
на 10.11.2023 г.
+6
 
 
Селянина си е Селянин! Брои местата в ресторанта! И парите които ще вземе! Но не смята да гледа какво предлага на клинта! А без качествен персонал! Едва ли ще можеш да му предложиш това което той иска!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
В столичния кв. "Младост 1" откриха труп на жена, има следи от насилие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: