ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Законови промени за покер стаите на bwin casino, BetMGM и други оператори в Онтарио | ||||||
| ||||||
Казусът, който ще разгледаме е от Онтарио, провинция в Канада В края на август, регулаторите в Онтарио обявиха, че известни личности и спортисти няма да могат да участват в каквито и да е рекламни и маркетинг кампании, свързани със сектора на хазарта. Това се отнася за самата провинция, не за цяла Канада или други държави. Най-големият въпрос на почитателите на покера се оказа свързан с Даниел Негреану. Дали ще може да бъде видян в такива материали от 28 февруари, 2024 година, когато регулацията влиза в сила? Ами отговорът е “Може би." Неграну без съмнение е най-разпознаваемият покер играч в страната. Ако той бъде определен от регулаторите за известна личност, атлет или и двете заедно, той няма да може да участва в реклами. Въпреки че е покер играч, и че това е най-логичната фигура, която да се появи в такъв проект. Това е въпрос, който вълнува не само феновете на покера, но и бизнеса Конкретно в Онтарио оперират редици компании, сред които виждаме имената на Bwin, BetMGM и PokerStars сред още други. Бъдещето на тези компании и работещите в тях, в по-голяма или по-малка степен зависи от следващите стъпки на комисията (AGCO). Същото се интересуват и личностите, които досега са работили с тези компании. Припомняме, че и в България темата с рекламирането на хазартни проекти е доста актуална. От една страна трябва да има определени правила за рекламата, които без съмнение са необходими. От друга страна спортисти, отбори и клубове са категорични, че без тази подкрепа, много от тях няма да могат да съществуват въобще. Очакват се следващия обявления на регулатора, които със сигурност ще се следят и от други регулатори по света. За момента е ясно, че новите стандарти не позволяват участието на атлети в уговорки, директни или индиректни, с доставчици на такива услуги. Това се отнася за всички сценарии на маркетинга и рекламата, без един - ако лицата се използват в кампании, които са за отговорно залагане. Това важи както за активни спортисти, така и за такива, които вече са се оттеглили. В момента обаче регистърът не разполага със специфични определения за класификациите, например на покер играчи Обяснението на органа е, че моделът на регулация чрез стандарти е насока за бизнеса. Насока към по-широки регулаторни цели, които трябва да се постигнат. Вместо списък от специфични правила и процеси, които трябва да се спазват. Все пак поемат ангажимент да работят със заинтересованите лица по изчистване на неяснотите На 6 септември беше потвърден ангажимента, че операторите ще получат необходимите обяснения и уточнения в следващите седмици. На 21 септември стана ясно, че регулаторът AGCO ще продължи да преглежда и обмисля предложенията на компаниите в разработката на стандарта. Канадската гейминг асоциация (CGA) от своя страна обясни, че ще свика поредица от кръгли маси през ноември, за да се изяснят стандартите за реклама. От CGA са категорични, че има объркване по отношение на това кой е известна личност или спортист От AGCO към момента все още не правят разлика между различните форми на залагане, тъй като според тях всички те попадат заедно в категорията iGaming. Но прилагането на универсален стандарт според бранша няма да проработи. Поне не по начина, по който се очаква. Промените със сигурност не са неочаквани В рамката са добавени допълнителни уточнения и изисквания, които по-добре да ограничат таргетирането на реклами към хора от рискови групи. Или такива, които са се самоизключили от участие. За покерът сякаш ли обаче остава най-неясно как точно ще се повлияе на бизнеса И ако е по-лесно да направим ограничение между това кой е атлет, ако е футболист или баскетболист, при игрите с карти е по-сложно. Няма никаква яснота какви възможности за партньорство ще бъдат възможни в бъдеще. Особено спрямо лица като Негреану. Арлис Шабан, Кара Скот и братята Стейпълс. Да, вероятно могат да минат като спортисти, или известни личности. В същото време самите те са покер играчи, което се смята от много в индустрията за противоречиво. Ако рекламираш футболни топки, не е ли най-логичното рекламното лице да бъде футболист? Ясно е, че има резон в това да не се използват известни лица от музиката, киното и прочие. Но другото остава доста сива зона към момента. Хубаво ще е регулаторите в Европа да следят този казус С процесите, които стоят и тук към този момент с рекламата на хазартна дейност, добре е да се поучат. До месеци ще се изясни какво точно се случва в Канада. Със сигурност обаче има пропуски и начини една подобна процедура да мине по-гладко на нашия континент. Ще е в интерес на всички при подобни мерки да се подходи в по-голяма дълбочина. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета