Макар в сряда вечерта лицензът й за превоз на пътници да беше отнет, рейс на превозвача беше засечен от контролните органи на автогара София. Возилото потеглило от Бургас за София два часа след влязлата в сила забрана. Проверка показа, че автобусът е с 3 години по-стар от катастрофиралия, пак е със скъсана гума, спирачките му са повредени и тече масло. Часове преди него пък към морето потегли друг, също с редица нарушения.
И двата автобуса бяха хванати от инспектори на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ), които започнаха внезапни проверки още в сряда вечерта, само няколко часа след жестоката катастрофа край Пловдив.
Първият екип на софийските инспектори се появи на Централна гара в София малко преди 22 ч. Там завариха почти пълен автобус на "Ентуртранс", който се канеше да потегли към Бургас в 22,30 ч, както и злополучния в сряда. Кратка проверка показа, че му липсва тахограф, с който се следи скоростта, има съмнения за автентичността на техническия му преглед и е пълно с пропуски в документацията.
Въпреки нередностите контролните органи направиха компромис и позволиха на автобуса да тръгне за Бургас, тъй като отнемането на лиценза за превоз на пътници влизаше в сила час и половина по-късно - в 12 ч. Поради това автомобили на ДАИ го ескортираха през целия път, за да е сигурно, че няма да има инциденти.
Само няколко часа по-късно, когато забраната за път вече е в сила, фирмата пуска втори почти сигурен убиец на пътя. Автобусът "Мерцедес" потегли от Бургас с около 30-ина пътници точно в 1,30 часа в четвъртък. Още на автогарата в Бургас му бил написан акт, тъй като вътре се продавали билети до Пазарджик, откъдето автобусът няма право да минава. Мерцедесът пристигнал на автогарата към 8,30 ч, където вече го чакал екип на ДАИ. Двамата инспектори поискали документите от шофьора Хюсеин Хюсеин, но той отказал да им ги даде.
"Изнерви се, започна да се кара, да крещи и отказа да им ги даде", разказа свидетел на разправията. Наложило се инспекторите да извикат полиция. Едва след това започнала проверката.
Първото, което установили, ги втрещило - на задната външна лява гума зеела голяма цепнатина.
"Идентичен случай с този от автобуса край Пловдив, разкъсана е", каза старши инспектор Ивайло Манолов.
"На второ място, спукан е предният спирачен диск и на трето място - има течове на масло от двигателя", посочи той.
"Представяте ли си? Изминал е така целия този път. Можеше да стане същата трагедия", допълни и колегата му Красимир Желязков. По документи е минал технически преглед на 18 януари тази година - те сочат пълна изправност. "Много ясно, че ще сочат пълна изправност. Здравата гума беше сменена със скъсана след прегледа", разкри по-късно служител на "Ентутранс".
Докато течеше проверката, шофьорът Хюсеин Хюсеин се вайкаше какво да прави. На него му беше отнета книжката, а тепърва му се пишеха актове за близо 3000 лева. Малко по-късно автобусът беше откаран на наказателен паркинг в областния отдел на ДАИ. Там ще остане, докато бъдат премахнати неизправностите му.
Източник: в. "Монитор"