"Закрила на детето" с нова онлайн услуга в извънредната ситуация
Във връзка с разпространението и опасността от COVID-19, Държавната агенция за закрила на детето създаде нова възможност за всички – деца и възрастни, които имат нужда да попитат или споделят своите емоции и тревоги.
Създадената рубрика на сайта на Агенцията е още една възможност за всеки, който търси отговор на важен за него въпрос, свързан с непозната и нова ситуация, съобщиха от ДАЗД.
Онлайн услугата се поддържа от психолози, които имат за цел да помогнат на хората да се чувстват по-спокойни, докато спазват, наложените ограничения да се остане вкъщи и да се предпазват от коронавируса.
"Днес ежедневието на всички ни преминава в голяма доза въпросителни, за това как да се предпазим от новия вирус; как да не заразим себе си и хората около нас; как да организираме деня си по най-добрия начин, за да сме полезни на себе си, децата, близките си и всички хора. Всеки по свой начин търси вариант да не попадне в социална и професионална изолация. Нормално е да не крием тревогите си, а да говорим открито за тях, както и да не се притесняваме да питаме, освен близките си, и професионалистите." – сподели Елеонора Лилова, председател на ДАЗД.
Формата за обратна връзка по въпросите с коронавируса е разработена на сайта на Агенцията и всеки може да я използва като подаде имейла си и опише в текстовото поле проблема, който го вълнува или притеснява. На имейла си потребителят получава отговор от консултант, професионалист в кризисни ситуации. Част от задаваните въпроси ще бъдат публикувани на сайта, за да са полезни и на други хора, като се запази анонимността на всички.
От ДАЗД съобщават, че продължава и практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота му да се сезират местните "Отдели за закрила на детето", полицейските органи и други. ДАЗД може да окаже психологическа подкрепа и чрез конферентна връзка, както и в случай на крайна необходимост да изпрати екип на място, при съблюдаване на съответните предпазни мерки в извънредната ситуация.