Закъснява изпълнението на проекти по железопътната инфраструктура
Закъснява изпълнението на всички проекти по железопътната инфраструктура. Това каза Кирил Ерменков - бивш министър на транспорта, председател на енергийната комисия в 38-то Народно събрание и настоящ председател на Научно-техническия съюз по транспорта.
"Проектът за "Рехабилитация и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград беше приета и договорът е ратифициран още през далечната 2000 г. и е решение на ратификация от 38-тото Народно събрание. Първият етап тръгна, дори и със закъснение. Продължението с новите изпълнители показва, че или трябва да се намали обемът от Първомай към турско-гръцката граница, или трябва да се търсят повече средства за влагане в електрификацията и модернизацията на железопътната линия Пловдив-Свиленград. По същия начин тръгва и модернизацията на Пловдив-Бургас, тъй наречената железопътна магистрала "Тракия". Тя е много атрактивна магистрала с технологични възможности за превоз на по-голямо количество товари и пътници и значително ускоряване на превозите", каза Ерменков.
По думите му изостава изпълнението на приоритетни проекти от Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г. за развитие на железопътната инфраструктура по трансевропейските и основните национални оси като модернизацията на жп линия Видин - София (Коридор № ІV), модернизацията на жп линията София - Пловдив, а така също Дунав мост 2 - Видин - Калафат. Оперативна програма "Транспорт" е в списъка на изоставащите през 2010 г.", посочи Ерменков.
"Изтъква се, че може би най-голямото постижение на българските железници ще бъде доставката на 30 "чисто нови" спални вагона. Вероятно през май 2012 г. ще бъдат доставени и пуснати в експлоатация първите 12 нови спални вагони, изработени от турската фирма "Тювасаш" и доставени на лизинг. Но една транспортна, железопътна, модерна европейска услуга, не се отнася само за спалните вагони, а за една нова култура на превоза на пътници и товари. Това значи нови модерни и сигурни пътнически и товарни вагони и паралелно с това една модерна железопътна инфраструктура. Тези условия и предпоставки до този момент липсват. В програмата на "Холдинг БДЖ" ЕАД следва да се включат и осигурят финансово модерни пътнически и товарни вагони и локомотиви, за да се привличат повече пътници и товари", заяви Ерменков.
Източник: Агенция "Фокус"