Започната е подготвителна процедура летище "Пловдив" да бъде дадено на концесия. Това стана ясно от отговор на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, след питане на народния представител от ПП ГЕРБ Пловдив област
Здравко Димитров.
Заради влошеното финансово състояние на пловдивския аеропорт Димитров отправи въпрос за съдбата му към министър
Ивайло Московски. В отговора се казва, че чрез концесията се цели да се оптимизират транспортните дейности и услуги от обществен интерес и да се осигурят допълнителни финансови средства.
Съгласно Закона за концесиите и Правилника за неговото прилагане, процедурата по предоставяне на летище "Пловдив" на концесия е на етап подготвителни действия.
Предстои избор по Закона за обществените поръчки на външен консултант, който да изготви правен, финансово-икономически, технически и екологичен анализ, които да определят параметрите на концесията.
В отговора на министър Московски до
Здравко Димитров се казва още, че отдаването на концесия на аеропорта е във връзка с набелязани мерки за подобряване на оперативната дейност на дружеството, за да има шанс той да продължи да съществува.
За това се търсят варианти и механизми, чрез които да се постигне увеличаване на приходите и същевременно оптимизиране на разходите.
Решението е взето след редица срещи в Министерството между
Ивайло Московски и ръководството на дружеството. Целта на разговорите е била да се очертае ясна визия за развитието и бъдещите перспективи на летище "Пловдив".
Към момента не е коментирана бъдещата роля на "Фонд за развитие на летище "Пловдив" - Южната врата"- сдружението с нестопанска цел, чиято основна задача е субсидиране на редовни въздушни линии от и до летище "Пловдив", финансова подкрепа на рекламни кампании в чужди страни, привличане на чуждестранни и български инвеститори, логистична подкрепа на инициативи за приложение на новите технологии, финансова подкрепа за развитие на транспортните връзки, рекламиране на културата, историята и духа на региона.
Във фонда общините Хисаря, Пловдив, Асеновград, Родопи, Чепеларе, Калояново, Първомай и Сопот внасят суми и подпомагат развитието на летище Пловдив.