ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Започва зимен сезон с отлични условия, но трябва да внимаваме с офертите за почивка в последния момент | ||||||
| ||||||
"Основните неща, за които трябва да бъдат бдителни хората, бих дефинирал в две групи. Първата е в така познатите намаления на стоки и услуги, които се предлагат на потребителите. Доста от изминалите седмици бяха съпроводени от най-различни кампании за намаления", каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на "България сутрин" по телевизия Bulgaria ON AIR. Той посочи, че има риск в коледното пазаруване. "Натрупват се различни намаления и може да се стигне до заблуждаване относно това дали процентът (от 50% до 70%) е действителен. Хората трябва да следят как цената се е променяла и променя, търговците имат задължение да оповестяват каква е старата цена", допълни Маргаритов. Повечето сигнали, които от КЗП са получили за "Черния петък", са били за фалшиви намаления във физическите магазини. В онлайн магазините като че ли затихва афинитетът на търговците да вдигат цените преди случването на дадените промоции и след това да твърдят, че са анонсирали големи проценти намаления. "Втората група проблеми, особено сега по коледните празници, е свързана с опасните стоки. В повечето случаи те са произведени извън България, най-често в Далечния изток. Стараем се да ги спираме още на границата", коментира Маргаритов. По-безопасно ли е плащането с кредитна карта? "Вероятността да ви откраднат портфейла в магазин не е по-малка, отколкото да ви скимират банковата карта, или да ви откраднат данните от интернет. Плащането с кредитна карта е безопасен начин за пазаруване, като в случай на нерегламентирана транзакция потребителят печели и банката като "съюзник" при разкриването на проблема. Но все още нашите сънародници предпочитат наложения платеж. Вероятно и защото повечето пазаруват онлайн, но държат да има изпробване на стоката в офис на куриера", каза още председателят на КЗП. Какво трябва да знаем за изискването на лични данни при онлайн пазаруване? "Много трудно може да разчитаме на самоконтрола и на това да не даваме по никакъв повод личните си данни. Законодателят предприе много правилна стъпка за промяна на закона - онези субекти в интернет, които изискват от нас да дадем личните си данни за безплатни услуги, например регистрация на ел. поща, да бъдат приравнени на търговците, които предлагат стоки и услуги срещу заплащане. Винаги трябва да следим къде е регистриран сайтът. И трябва да имаме едно наум, че законодателството на определени държави (в Азия, Централна и Южна Америка) може да не предвижда толкова благоприятен режим за потребителите, какъвто предвижда европейското законодателство", заяви той. Като пример Маргаритов посочи правото на отказ а 14-дневен срок. И също така подчерта какво е важно да знаем за почивката, която плануваме в следващите седмици: "Започваме активен зимен сезон с отлични метеорологични условия, с много сняг. Доста резервации ще бъдат правени в следващите дни и седмици, "в последния момент". Много е важно да се ориентираме в офертата, която ни се предлага. Не само красивите картинки, но и допълнителен контакт с този, който ни предлага офертата. Нашите екипи вече са на място в големите зимни курорти. Като начало целта ни е да установим дали всичко, което миналата година не е било наред, сега вече е съобразено с изискванията на закона." |
Още по темата: | общо новини по темата: 266 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/45 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета