ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Заводи готвят масови съкращения | ||||||
| ||||||
Бързото нарастване на популярността и широкото използване на електрически превозни средства се оказа мощна маркетингова история, за която със сигурност ще се пишат книги някой ден и със сигурност ще се правят филми. Изведнъж, "още от самото начало“, след като се появиха, "електрическите коли“ започнаха да завладяват света под егидата на "зелената“ енергия и други "екологични“ блъфове, но представянето не продължи дълго, информира Autoblitz. Електрическите автомобили, електрическите автобуси и други "електрически“ превозни средства, изглежда, сложиха край на перспективите на двигателя с вътрешно горене: "чистият транспорт“ е по-икономичен и екологичен! Може би струва повече, но това е временно - автомобилните заводи ще увеличат производството и целият свят ще премине към "батерията“. Експлозивният ръст на популярността, който съпътства цялата нова история на електрическия автомобил обаче, не беше постигнат от всички наведнъж: нито от електрическата мрежа, нито от производителите на електроенергия, нито от държавите. Първоначалните предимства, които накараха собствениците на обикновени автомобили да скърцат със зъби от завист, започнаха да се премахват навсякъде, а самите "материални привилегии“ - с други думи спестяванията - се изпариха като дим. В резултат на това през първата половина на 2024 г. продажбите на електрически коли в Германия са намалели с 16,4%. Като цяло всичко е "много добре“ в Германия: според проучване, проведено от агенция Horvath, 59% от анкетираните автомобилни производители възнамеряват да намалят броя на служителите в германските заводи. При което 14%, а това вече е съществено. Да кажем, че Volkswagen възнамерява да изгони наведнъж хиляда души от завода си в Цвикау, Bosch и Continental планират да направят същото. "Това, което произвеждаме тук, е хомеопатия. Това не е достатъчно, за да оправдае работата на поточната линия на две смени“, откровено заявява Гунар Херман, председател на Надзорния съвет на Ford Германия. Причините за такъв тъп песимизъм се крият във факта, че продажбите на електрически превозни средства не отговарят на очакванията и без субсидии, както в Съединените щати, те губят конкуренцията на конвенционалните автомобили: електричеството в станциите е скъпо, а самите електрически зарядни станции са малко. С други думи, без държавна подкрепа "електрическите коли“ са неефективни и непривлекателни – нито от икономическа, нито от приложна гледна точка. Също така няма единодушие какво да се прави с износените батерии (тези, които на теория трябва да бъдат сменени по някакъв начин), както и с енергийните мрежи. Последните, честно казано, не са готови за такова натоварване: по време на тяхното разработване и инсталиране никой не отдели допълнителен капацитет за зареждане на автомобили, защото дори не можеха да си го представят. Като цяло имаме плетеница от бели нишки, които излизат от самата идея за лична електрическа кола и напълно скриват самата история. Падането, както изглежда, ще бъде шумно, придружено с много разкрития, скрити подробности и с голяма степен на вероятност развенчаването на мита лично от Илон Мъск. Все още не знаем това, но едно нещо е сигурно: няма да чакаме дълго - сухите дърва са подредени, запалването и кибритът са готови. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 07.08.2024 г.
+1
на 07.08.2024 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Лесен трик за почистване на гуменото уплътнение на пералнята
11:37 / 06.11.2024
Снегът идва на 13 ноември, на места до минус 5
08:22 / 06.11.2024
Издадоха важно предупреждение за 7 ноември, ще засегне и Пловдив
21:47 / 06.11.2024
Банка ДСК с официално изявление
15:00 / 08.11.2024
Финансов възход очаква 4 зодии
15:48 / 06.11.2024
Вчера навърши 64 години
15:05 / 06.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (4628) | 59% | |
Не (2438) | 31% | |
Не мога да преценя (727) | 9% |