Журналист: Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су-25
Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су—25 на авиобаза "Безмер". Мнението изрази журналистът от списание "Криле" Димитър Ставрев.
"Дори да възникне проблем с единия двигател, това е самолет, който може да каца с един двигател. Много малка е вероятността и двата двигателя едновременно да са отказали, по-скоро е нещо със системите, които управляват височината и насочването на самолета", коментира Ставрев пред NOVA.
По думите му в момента Су-25 са най-модерните самолети в българската авиация.
Въпреки, че са на 35 години, Ставрев каза, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети. "В идеално състояние са. Бях възхитен от новите възможности, които са получили след този ремонт", каза Ставрев.
Проблем остават малкото летателни часове. "За миналата година най-много летелите имат 25-30 часа", каза Ставрев.
Марин Петров, който е борден инженер на хеликоптер, обясни, че има програма за техническо обслужване. В нея е разписано по часове какви проверки се извършват. "Авиационната техника се поддържа както трябва. Съгласен съм с твърдението, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети", коментира Петров. А по думите му в "Безмер" самолетите се поддържат както трябва.
"Разбрах, че това е първият полет на полк. Дончев за годината. В България има система, при която много хора, които не са в авиобазите, летят по 3-4 часа на година, за да получават летателни пари", каза Ставрев. Според него тази практика трябва да се прекрати. "Те нямат реална бойна стойност в случай на въоръжен конфликт", каза Ставрев.
"Полк. Дончев е добър пилот, затова са му позволили да направи самостоятелен полет. 90% от останалите просто ги превозват, за да взимат тези пари", каза Ставрев.
"Самолетите, които могат да летят – и МиГ-29 и Су-25, се броят на пръсти. Жалкото е, че губим един боен щурмови изтребител, хубавото е, че пилотът е жив и здрав", коментира Николай Калев.