ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Златка Димитрова и Мария Бонева: Ценим хората с опит, най-важното за един екип е приемствеността между поколенията | ||||||
| ||||||
В компанията работят преобладаващо хора в зряла възраст. Служителите между 40 и 55-годишна възраст са над 35%. Някои от тях работят в компанията от нейното създаване, разказа Димитрова. Във "Вюрт България" работят три поколения. "Ангажираността към работодателя, която зрялото поколение има, е една форма на отдаденост, която рядко можем да забележим при поколението Z. Тази диаметралност между хората, които могат да работят 25 години в една компания, и тези, които сменят работното си място през 6 месеца, е много интересна и се дължи на различното отношение към живота. Хората по средата – милениалите, всъщност взимат може би най-доброто и от двете страни – традицията на по-зрелите и стремежа към новото, към промяната", коментира експертът човешки ресурси. При подбора на зрели професионалисти най-важните качества на кандидатите според нея са адаптивност към промени, технологични компетенции и любознателност. "Предизвикателно е, когато зрелите професионалисти имат склонността да се придържат към добре познатото старо и да изграждат комфортни зони, утъпкани пътеки на база на опита им. Винаги следим дали човекът е адаптивен към новата среда. При хората в зряла възраст има едни бариери, които те не могат да преодолеят. Понякога те са провокирани от факта, че са управлявани по-млад човек, който има по-малък житейски и професионален опит. Понякога е свързано и с технологичния напредък – има някакъв своеобразен страх у хората от използването на съвременните технологии. Опитваме се да преодоляваме тези вътрешни бариери", обясни Златка Димитрова. Мария Бонева, която е съосновател на компания "КОД Медия енд Ентъртейнмънт Груп", смята, че най-важното за един екип е приемствеността между поколенията. "Много е хубаво, когато различните поколения могат заедно да създадат един продукт, от който след това да берат плодовете." Приемствеността между поколенията, особено в сферата на шоубизнеса, е много трудна, призна тя. "Ако и двете поколения искат нещо да се случи, те намират начин. Аз винаги залагам на хора, които са екипни играчи. Най-важното за успеха на една компания е да има добър екип, защото индивидуалистите не могат да виреят в тази сфера", подчерта Бонева. Тя призна, че залага на по-младото поколение в шоубизнеса, тъй като по-зрялото не е достатъчно адаптивно. "В администрацията ни обаче повече бих заложила на опита на един зрял професионалист. Зрелите професионалисти са лоялни по две причини – искат спокойно място до пенсионна възраст. Те не са чак толкова ангажирани, не са така активни. Но от друга страна, ако попаднеш на правилния професионалист, той може да бъде много добър пътеводител", смята Мария Бонева. Тя определи милениалите като изключително отдадени, прецизни и аналитични служители. Представителите на следващото поколение – Z, според нея много бързо губят фокус и се изморяват лесно. "Много трудно можеш да ангажираш вниманието им. Те не са така устойчиви. Аз отдавам това на социалните мрежи и бързите обороти, на които работи целият свят. Но ако намериш правилния кадър, имат много голям шанс да направят много добра колаборация със зрелия професионалист. Ако добрият мениджър правилно жонглира между зрялото и младото поколение, мисля, че може да излезе наистина добър екип", допълни Мария Бонева. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Принцеса Шарлот 1:1 с принцеса Даяна
14:06 / 10.12.2024
Пускат спокойни, но много опасни животни в Родопите
11:10 / 10.12.2024
Един от най-мощните ни бизнесмени днес става на 62
14:45 / 10.12.2024
Пестим от сметката за климатика, ако направим следните важни стъпки
09:19 / 10.12.2024
Европейската комисия препоръчва на България да вдигне някои данъци
08:12 / 10.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета