ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Спортни
Общество
Политика
Нелеп бизнес план е на път да опорочи добрата идея за общински градски транспорт в Пловдив | ||||||
| ||||||
Че трябва да се направи нещо с транспорта в Пловдив, няма и капчица съмнение. Но да предложиш бизнес план, в който в раздел 6.2.2. е записано, че ще се извърши обследване и избор на маршрути, а в Приложение III са посочени избрани вече маршрути, това някак си изглежда на предварително подготвен план. В полза на кой? Посочените в предложението маршрути са най-общо казано следните: кв. "Коматево" – езиковите гимназии и район "Тракия" – езиковите гимназии. Дотук добре! Но трябва да се знае, че това са най-неатрактивните маршрути, погледнато от страна на частните превозвачи в града. Просто учениците не закупуват билети. В бизнес плана или в каквато и да е транспортна стратегия на Община Пловдив, няма и дума какво е бъдещето на частните превозвачи. Как създаването на общинско предприятие ще доведе до връщане на транспортната услуга отново в общински ръце? В предложения бизнес план е записано, че "частните превозвачи“ са конкуренти. Да, с 10 млн. лв. годишно от общинския бюджет са си сериозни конкуренти. Отгледана конкуренция! Всъщност "частниците“ в Пловдив до голяма степен управляват транспорта. Предлагат на Общината кога да въведе намалени разписания. Те, а не Общината, определят маршрутите в Пловдив. Организират "подписки“, обжалват решенията за промяна на транспортни схеми на Общинския съвет, когато не са им изгодни. Заплашват със стачки, когато се определят средствата за компенсации в общинския бюджет. Със създаването на общинско транспортно предприятие ние искаме да видим каква е стратегията на общината да създаде удобен и привлекателен обществен транспорт. Не придатък към една "частна“ транспортна схема, поемащ неатрактивните маршрути. Искаме да знаем как това предприятие ще се разраства. Колко от съществуващите линии няма да бъдат търгувани след изтичането на действащите договори и ще останат общински? В Пловдив електрическият транспорт има бъдеще. Но то не е свързано с автобуси с пробег до 350 км., а с трамваи. Трамваят, като градска железница, може да се придвижва бързо. Да е удобен и точен в разписанията. Да увеличи дела на ползващите обществен транспорт. Най-вече - да върне услугата в общински ръце. Преди няколко години ЕБВР /Европейската банка за възстановяване и развитие/ предложи да се направят предпроектни проучвания за трамвайни линии в града. Но навярно се чакат по-добри времена, а и позволението на "частниците“. Какво да искаме от община, на която дори общинският сайт: transport.plovdiv.bg не работи? Като завършек: Така предложеният бизнес план не трябва да бъде приет, докато не отговори на поставените, а и на още много належащи въпроси! Време е да помислим сериозно за транспорта в Пловдив! |
Още по темата: | общо новини по темата: 87 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
на 07.10.2022 г.
+3
на 07.10.2022 г.
+4
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Аналитични новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Иво Сиромахов: За майкини най-важна е овчата баклава
17:19 / 24.12.2024
Известен пловдивски адвокат: Ще го търсим Веселин Маринов
08:17 / 25.12.2024
Започва се, ще има усложнения
12:44 / 24.12.2024
Един от най-големите български музиканти днес става на 72 години
10:29 / 24.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета